Weer een verf, Owatrol vraagje.

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 43214Bericht ms.dageraad »

Een harde verf kan wel over owatrol, maar dan moet je de owatrol met een pluisvrije doek opbrengen en na een half uur de nog natte plekken met dezelfde doek afnemen. Dan lang laten drogen. misschien ligt opschuren en overschilderen. ipv met verdunner kan je, je verf ook met owatrol spuitklaar maken. Het droogt dan langzaam, maar beschermd perfect. En na een week of 2 a 3 is het echt hard.

Laatst weer iets geleerd. Owatrol is visolie met diverse toevoegingen. bestaat al 50 jaar. komt uit noorwegen.

Rustoleum, in die spuitbussen, is ook op basis van visolie. Dat spul komt uit Canada.
oant sjen,
PEET
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 43215Bericht ms.dageraad »

Een harde verf kan wel over owatrol, maar dan moet je de owatrol met een pluisvrije doek opbrengen en na een half uur de nog natte plekken met dezelfde doek afnemen. Dan lang laten drogen. misschien ligt opschuren en overschilderen. ipv met verdunner kan je, je verf ook met owatrol spuitklaar maken. Het droogt dan langzaam, maar beschermd perfect. En na een week of 2 a 3 is het echt hard.

Laatst weer iets geleerd. Owatrol is visolie met diverse toevoegingen. bestaat al 50 jaar. komt uit noorwegen.

Rustoleum, in die spuitbussen, is ook op basis van visolie. Dat spul komt uit Canada.
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
Rodeo-6
Berichten: 1174
Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
Locatie: Delphi alleen op afspraak
Contacteer:

Bericht: # 43219Bericht Rodeo-6 »

Wat is het verschil tussen het ene en het andere berichtje ?
Of had je je leesbril niet op ? :^
>> Doe mij maar een DAF <<
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 43227Bericht ms.dageraad »

ik heb geen flauw idee hoe ik zo dubbel kon doen. En ik had ook alleen maar spa gehad!
Gebruikersavatar
Ivo 4
Berichten: 136
Lid geworden op: ma apr 21, 2003 2:00 am
Locatie: Haarlem

Bericht: # 43232Bericht Ivo 4 »

We zijn weer wat dagen verder.
De bumpers zitten mooi in de lak, Owatrol eraf en een primer erop. Wel wat slordige plekjes maar die werk ik nog wel bij. De laadbodem en raamrandjes met syntetische autolak 705 en zwart geschilderd over de Owatrol. Begint er op te lijken. Nog een laagje en het ziet er mooi uit.
Een autoverf winkel vertelde dat vaak in de spuitbus iets zit waardoor het niet pakt op de Owatrol. Er schijnt ook een speciale primer te zijn die wel op de Owatrol kan.

Zo leren we iedere dag weer bij.
Spuiten valt trouwens ook niet mee.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
Plaats reactie