Weer een verf, Owatrol vraagje.
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Over verf gesproken, ben nu al vier dagen bezig met klu(n)ssen.
Na de mooie verhalen over Owatrol ben ik lekker gaan smeren. Balken laadvloer bumper etc. De bumper wil ik weer mooi grijs maken en heb een mooie lak laten maken. Je voelt het al aankomen... die lak pakt dus niet op Owatrol. Optie van de verfhandel, weer schoonmaken en gewoon met de primer opnieuw beginnen.
Zijn er mensen met Owtrol ervaringen op bijvoorbeeld de laadvloer, binnenkant bodem etc. die later ook weer er over heen zijn gaan verfen? En is dat dan met "gewone" verf met de bekende Renault kleurnummers?
Alvast bedankt,
Het zal allemaal best wel mooi worden maar het kost zo wel wat tijd.
Na de mooie verhalen over Owatrol ben ik lekker gaan smeren. Balken laadvloer bumper etc. De bumper wil ik weer mooi grijs maken en heb een mooie lak laten maken. Je voelt het al aankomen... die lak pakt dus niet op Owatrol. Optie van de verfhandel, weer schoonmaken en gewoon met de primer opnieuw beginnen.
Zijn er mensen met Owtrol ervaringen op bijvoorbeeld de laadvloer, binnenkant bodem etc. die later ook weer er over heen zijn gaan verfen? En is dat dan met "gewone" verf met de bekende Renault kleurnummers?
Alvast bedankt,
Het zal allemaal best wel mooi worden maar het kost zo wel wat tijd.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Je moet de Owatrol wat tijd gunnen. minimaal 2 dagen, maar een week is al beter. Als je dan 5% owatrol door je verf doet, wordt je verflaag 1 mooi geheel met de owatrol laag.
Dit kan overigens alleen met verven op oliebasis, of op basis van alkydhars.
meer vragen? je mag me altijd bellen.
mijn telefoonnr staat wel ergens.
Dit kan overigens alleen met verven op oliebasis, of op basis van alkydhars.
meer vragen? je mag me altijd bellen.
mijn telefoonnr staat wel ergens.
oant sjen,
PEET
PEET
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
oliebasis blijft altijd een beetje zacht. krast dus relatief makkelijk. Niet met je nagels. Maar is ook heel makkelijk te herstellen. Alkyd is de basis voor de meeste oplosmiddelhoudende verven. Dus ook jachtlakken en huisverf. Als je er Owatrol door heen mengt wordt het ook weer wat zachter. Maar ik heb daar vele (polyester) boten mee gedaan en het resultaat was altijd erg mooi.
oant sjen,
PEET
PEET
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ja, dit soort dingen horen allemaal bij het leerproces. Ik heb wel acrylaatlak (spuitbusjesautolak) over Owatrol gespoten, en dat gaat goed. Ik denk dat je het iets langer moet laten drogen.Op 2004-08-25 18:18, schreef Ivo 4:
Over verf gesproken, ben nu al vier dagen bezig met klu(n)ssen.
Na de mooie verhalen over Owatrol ben ik lekker gaan smeren. Balken laadvloer bumper etc. De bumper wil ik weer mooi grijs maken en heb een mooie lak laten maken. Je voelt het al aankomen... die lak pakt dus niet op Owatrol. Optie van de verfhandel, weer schoonmaken en gewoon met de primer opnieuw beginnen.
Zijn er mensen met Owtrol ervaringen op bijvoorbeeld de laadvloer, binnenkant bodem etc. die later ook weer er over heen zijn gaan verfen? En is dat dan met "gewone" verf met de bekende Renault kleurnummers?
Alvast bedankt,
Het zal allemaal best wel mooi worden maar het kost zo wel wat tijd.
Ik heb ook wel eens gewerkt met Coroless (dikke lichtbruine roestetende primer), en toen ik daar overheen wilde spuiten ging het scheuren, man wat heb ik gebaald. Alles er weer af en zo. Zei iemand later: Coroless hecht niet goed op zink en tin, en dit ging toevallig over een bumper en daar zat geloof ok nog wat zinklaag op, dat soort dingen maak je allemaal mee.
Bedankt voor de ondersteunende woorden, ik lees altijd met plezier jou voorderingen.
Heb vandaag de bumpers weer schoon gemaakt met terpetine en in een primer gezet. Zaterdag ga ik ze dan spuiten, zal geen top product worden maar wel een verbetering.
De binnenkant laat ik lekker in de Owatrol staan en dan gaan de matten er weer op.
twijfel alleen aan de randjes van de achterste zijraampjes. De gerepareerde plekken vallen straks onder het rubber. Zal ik ze gewoon kaal laten in de Owatrol of ook nog iets van een rode kleur er over doen?
Groetjes en als je in Gulpen bent kom dan even kijken.
Heb vandaag de bumpers weer schoon gemaakt met terpetine en in een primer gezet. Zaterdag ga ik ze dan spuiten, zal geen top product worden maar wel een verbetering.
De binnenkant laat ik lekker in de Owatrol staan en dan gaan de matten er weer op.
twijfel alleen aan de randjes van de achterste zijraampjes. De gerepareerde plekken vallen straks onder het rubber. Zal ik ze gewoon kaal laten in de Owatrol of ook nog iets van een rode kleur er over doen?
Groetjes en als je in Gulpen bent kom dan even kijken.
Mooie rode R4L uit 1985 met twee kinderzitjes.
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Owatrol is niet een heel dikke laag, als je er nog een laklaag overheen zet is het altijd beter beschermd. En die plekjes onder het rubber zijn best wel gemeen omdat vocht de neiging heeft om er lekker tussen te kruipen, maar er niet weer onder vandaan te komen. Met alle roesteffecten van dien, zeker als er een klein beginnetje is.
Ik ontvet meestal met wasbenzine. Dat is wat minder agressief dan thinner en ontvet idd beter dan terpentine. Daarbij droogt het ook mooi en snel op.
De droogtijd van Owatrol weet ik niet precies, maar er zijn bepaalde tijden waartussen Owatrol een plakkerig laagje heeft. Dat is een goede hechtlaag voor je lak.
De droogtijd van Owatrol weet ik niet precies, maar er zijn bepaalde tijden waartussen Owatrol een plakkerig laagje heeft. Dat is een goede hechtlaag voor je lak.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
Ik heb altijd gedacht dat je over Owatrol niet kunt spuiten.
Ik gebruik het alleen voor underbody werkzaamheden.
Voor plaatsen die gelakt moeten worden inderdaad corroless, primer (uit spuitbus) erover en dan pas lakken (spuitbus). Verven met de kwast over Corroless is nooit een probleem.
Owatrol is een soort lijnolie, blijft altijd een beetje zacht dus als je daarover lakt dan is het toch net zoiets als verf smeren op voos hout?
Ik gebruik het alleen voor underbody werkzaamheden.
Voor plaatsen die gelakt moeten worden inderdaad corroless, primer (uit spuitbus) erover en dan pas lakken (spuitbus). Verven met de kwast over Corroless is nooit een probleem.
Owatrol is een soort lijnolie, blijft altijd een beetje zacht dus als je daarover lakt dan is het toch net zoiets als verf smeren op voos hout?
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Hee st.marcs?, dennengeur? is dat dat poeder/vlokken spul waarvan je een paar scheppen in een emmer warm water kapt?
Dan ken ik het ook! (hehe kan ik ook's ergens over mee lullen )
De enige keer dat ik een auto geverfd heb, heb ik dat ook gebruikt (als we het over hetzelfde hebben, maar ik denk het wel want het rook ook erg lekker) En, jawel de verf is erg goed blijven zitten achteraf.
Dan ken ik het ook! (hehe kan ik ook's ergens over mee lullen )
De enige keer dat ik een auto geverfd heb, heb ik dat ook gebruikt (als we het over hetzelfde hebben, maar ik denk het wel want het rook ook erg lekker) En, jawel de verf is erg goed blijven zitten achteraf.