Lijnolie dompelbad
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
ik heb het geloof ik wel aal eens gemeld, maar er bestaan verzinkbaden van 15x2x2 meter (ik kan er een metertje naast zitten hoor, iig worden daar compleet gemonteerde bruggen in 1 keer in verzinkt) als we zo'n badje eens een middag konden gebruiken, allmaal ff doorheen rijden als schapen door een ontsmettingsbadje. nooit meer roest en erg leuke foto's
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Dat maakt niet uit:
Roest heeft een andere uitzettingscoefficient als staal, dus bij 0 dikte (van staal) breekt het roest van je r4 (en houden de meeste mensen, waaronder ik, weinig over)
Lijkt me niet de bedoeling...
Volgens mij valt dat kromtrekken ook wel mee; alleen bij ongelijkmatig verwarmen en (snel) afkoelen is dat vaak het geval. Dus als je met je 400 graden hete lasnaald een stuk op je R4 bakt en het even snel af laat koelen, gevolg: deuken in je plaatwerk
Roest heeft een andere uitzettingscoefficient als staal, dus bij 0 dikte (van staal) breekt het roest van je r4 (en houden de meeste mensen, waaronder ik, weinig over)
Lijkt me niet de bedoeling...
Volgens mij valt dat kromtrekken ook wel mee; alleen bij ongelijkmatig verwarmen en (snel) afkoelen is dat vaak het geval. Dus als je met je 400 graden hete lasnaald een stuk op je R4 bakt en het even snel af laat koelen, gevolg: deuken in je plaatwerk
Heb nu zelf ook het chassis maar losgehaald, na al dat enthousiasme op dit forum.
Zit nu op de grond met allemaal boutjes om mij heen te kijken naar de losse componenten van wat eens een F 4 was.
Plan: Binnenkant chassis Owatrol RLS & buitenkant chassis schopperen en epoxy-primer.
De grote boosdoener eruit geslepen: het dubbelplaatwerk vervangen door enkel plaatwerk (zincor) en dan dus in de dikte van de twee enkele plaatjes.
De buurman verklaarde me al voor gek, erbij vertellend dat hij toch zelf ook een heus auto-project was begonnen maar niet afgemaakt en dat ik er nu te oud voor was.
Fijn, we gaan weer lekker verder.
(zo werkt die lijnolie ook)
Zit nu op de grond met allemaal boutjes om mij heen te kijken naar de losse componenten van wat eens een F 4 was.
Plan: Binnenkant chassis Owatrol RLS & buitenkant chassis schopperen en epoxy-primer.
De grote boosdoener eruit geslepen: het dubbelplaatwerk vervangen door enkel plaatwerk (zincor) en dan dus in de dikte van de twee enkele plaatjes.
De buurman verklaarde me al voor gek, erbij vertellend dat hij toch zelf ook een heus auto-project was begonnen maar niet afgemaakt en dat ik er nu te oud voor was.
Fijn, we gaan weer lekker verder.
(zo werkt die lijnolie ook)
-
- Berichten: 420
- Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
- Locatie: Leeuwarden
Doe maar geen RLS binnenin. Het werkt wel maar na een jaar of 5 moet het opnieuw. het wordt dan een beetje poeierachtig. Bovendien is het stervensduur. Mooi gaatjes van onder dichtstoppen en dan rauwe lijnolie erin. Dit droogt tergend langzaam, dus heeft mooi de tijd om rond te klotsen. Afgewerkte olie schijnt ook te kunnen, maar daar zitten zwavelresten in en dat lijkt me weer niet goed voor het ijzer. En het droogt niet.
Nadeel lijnolie: Met warm weer ruik je het. Ik vind het wel lekker. Tegen de tijd dat je het niet meer ruikt moet je de behandeling herhalen. Tenminste: bij mijn gtl hield het stinken na ongeveer 7 jaar op en het eerste gat viel er met 10 jaar in.
Nadeel lijnolie: Met warm weer ruik je het. Ik vind het wel lekker. Tegen de tijd dat je het niet meer ruikt moet je de behandeling herhalen. Tenminste: bij mijn gtl hield het stinken na ongeveer 7 jaar op en het eerste gat viel er met 10 jaar in.
oant sjen,
PEET
PEET
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad