Kleurnummer wit

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 33513Bericht Jorijn »

Haai,

Ik heb een witte F6 uit '85 maar kan het kleurnummer niet meer terugvinden op de plek waar deze behoort te zitten. Staat dit nog ergens anders dan op het voorspatbord of weet iemand dat nummer uit z'n hoofd? Ik namelijk een blikje verf nodig voor de auto en ik ben bang dat de gemiddelde Gammakleur wit niet de goede is :smile:.
Alvast bedankt
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 33525Bericht R4F6GTX Automaat »

Mijn Witje is nr 355, maar dat zijn 3 verschillende soorten wit. Misschien dat je er iets aan hebt... Ik heb er 2 van geprobeerd, maar beide niet goed. De derde van hetzelfde kleurnummer was niet verkrijgbaar. Dat zal dan de goeie zijn... :S
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 33528Bericht Renault Classique »

Er is een duitse website waar alle jaargangen R4 met kleuren en kleurnummers vermeld staan, alleen kan ik 'm zo gauw niet in m'n favorieten vinden. Zoeken via google op R4 .de? Of een andere forumbezoeker die het wel weet?
http://www.kunstenvliegwerk.nu" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 33529Bericht R4F6GTX Automaat »

"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 33587Bericht Willem de Zwijger »

Ik stond ooit eens voor het rek met spuitbussen van Halfords, en keek even of 355 erbij stond. Via een tabel met merknaam en kleurnummer kwam ik op de Halfords code, en tot mijn stomme verbazing stond hij er nog bij ook. Ik naar huis, spuit mijn nieuwe voorspatbord, sloop de oude eraf, loop trots met mijn nieuwe scherm naar de auto...juist, toch net effe opvallend anders. Inderhaast naar een deskundige menger, de boel erop gepoten en het spatbord nog bijna nat gemonteerd.
Moraal: je moet er een beetje mee uitkijken en vooraf testen.
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 33613Bericht Renault Classique »

Vergelijkbare ervaringen aanwezig! Wit is de moeilijkste 'kleur'!
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 33674Bericht Jorijn »

Er staan zes soorten wit in die lijst! Welke moet ik nu nemen? Die lager op de lijst staan is een later bouwjaar?
Anders dan toch maar een Gammablikje :sad:
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 33675Bericht Willem de Zwijger »

Renault 355 is je code, ga met de auto of een spatbord naar een autolakmenger, hij pakt een stalenboekje en dat hou je naast je auto. Je ziet dat je F6 vervaalt is dus hou je het staaltje naast wat lak waar geen zon geweest is. Wellicht kan de menger de lak iets bijkleuren zodat hij dichter bij de vervaalde verf komt.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 33676Bericht Ron »

Mijn ervaring is ook dat het noooit goed matcht met het origineel. Mengen is dan nog het dichtstbij, en de auto helemaal over laten spuiten nog het best.
Gebruikersavatar
Jorijn
Berichten: 104
Lid geworden op: wo mei 22, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen

Bericht: # 33695Bericht Jorijn »

Dat wordt dan met een los spatbord naar de menger, want de auto staat in stukjes in de schuur. En helemaal spuiten gaat me net iets te ver. Maar ik denk dat dat de enige goeie oplossing is. :smile:
"Hallo, hier de meldkamer...
kan iemand even die camerageile junk in de Kalverstaat ophalen ?"
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 33704Bericht an3s »

Bij de betere mengboer hebben ze een scanner die de kleur inscant waarna de computer hem perfect namaakt. Ik heb op die manier de lak van onze rode na laten maken. Als je het erop spuit zie je best verschil maar na twee weken is het perfect gelijk.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 33711Bericht sir lochlander »

Op 2004-03-09 08:44, schreef an3s:
Bij de betere mengboer hebben ze een scanner die de kleur inscant waarna de computer hem perfect namaakt. Ik heb op die manier de lak van onze rode na laten maken. Als je het erop spuit zie je best verschil maar na twee weken is het perfect gelijk.
idd. Een vriend had een blauwe mustang met een grijze motorkap. De menger heeft een klein beetje verf afgekrapt om te analyseren met de computer. Zo een perfecte kleur bepaald voor de motorkap je ziet het verschil niet.
Plaats reactie