Nieuwe lak uitpoetsen op oude kleur

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 29410Bericht Willem de Zwijger »

Ik ben bezig met een rood GTLletje wat giga vaal is geworden. Ik heb er een bus bij laten maken die aardig in de buurt komt, daarmee heb ik een heel nieuw spatbord gespoten. Edoch, nu wil ik stukjes reparatie werk spuiten, en daarbij de nieuwe lak zo mooi mogelijk laten overvloeien in de oude. Ik heb me laten vertellen door de verfboer dat de autoschade bedrijven dit doen door de nieuwe lak aan de randen uit te poetsen of zoiets, maar hij wist niet waarmee. Heeft iemand hier ervaring mee ? Zijn er wondermiddeltjes in de handel ?
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29411Bericht Jan-San »

Ik dacht altijd dat je zoiets met commandant 3 of 4 moest doen. Maar misschien heb ik het mis..Zelf nog niet geprobeerd, hoewel dat toch echt nodig is bij mijn wagentje.
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 29439Bericht Willem de Zwijger »

Op commandant 3 staat wel iets over verwijderen van spuitnevel, dus wellicht ga ik dat eens proberen.
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 29445Bericht Jan-San »

houdt me op da hoogte als je wilt. Kan ik dan ook doen bij mijn wagon...(niet dat ik het zelf niet zou proberen, maar jij bent nou eenmaal eerder) :wink:
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 29490Bericht Ron »

Voorspelling : je gaat het verschil zien.
Spuit het hele paneel, dan valt het minder op. Poetsen kan de overgang verzachten, maar ik heb nog nooit goed resultaat gezien. Gelukkig heb je geen metallic-lak op je vier, dan zie je het het nog veel erger.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2004-02-19 23:18 ]</font>
Plaats reactie