Roestomvormen

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

joepes
Berichten: 48
Lid geworden op: di jan 20, 2004 2:00 am
Locatie: Den Bosch

Bericht: # 34070Bericht joepes »

ah prima,
heb inderdaad ook RLS erop gesmeerd. nu alleen nog plekjes en bumber over spuiten. Moet nog goede kleuren en geld/tijd vinden. Tot die tijd mooie oranje bumper. zonder roest....
Esther-VL

Bericht: # 34077Bericht Esther-VL »

Op 2004-03-16 11:29, schreef R4F6GTX Automaat:
Niet met verf op thinnerbasis. (autolak, of die ik op mijn F6 heb) Ik heb een stukje geprobeerd op een metalen kistje. Eerst de Owatrol erop, daarna met thinnerverf. De hele ondergrond begon te bobbelen en na een tijdje kon ik met de kwast alles eraf vegen, tot op blank metaal. Dus Tom, gewone huis-tuin-en-Renoow verf gebruiken, Flexa of zoiets. Te verdunnen met terpentine of white spririt, of Owatrol dus. Die bestaan in dat mooie Bordeaux rood dat je wilt hebben.
Maar als je 'gewone' flexa verf (of hama, etc...) gebruikt als eindlaag, kom je dan niet in de problemen met krassen etc... Zulke verf is toch helemaal niet hard. Ik bedoel autolak is toch autolak omdat het hard(er) is dan verf die je op een houten kozijn zet.
Of maakt de toevoeging van de owatrol, dat ook 'gewone' verf hard genoeg is voor een auto?
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 34191Bericht jbeekmann »

Owatrol maakt verf niet harder, integendeel.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 34209Bericht ms.dageraad »

Misschien krast het makkelijker. Maar daar maak ik me echt niet druk over. Het is ook veel makkelijker te herstellen!
oant sjen,
PEET
Plaats reactie