Tectyl of Dinitrol?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Voor degenen die mijn berichten een tijdje geleden hebben gevolgd: inmiddels heb ik mijn gele R4 GTL verkocht en een ontzettend gave Franse R4 TL 1992 (met 1100 motor) gekocht. Niet zo`n spannende kleur (lichtgrijs), maar zonder een spatje roest.
Om dit zo te houden, ga ik hem morgen een anti-roestbehandeling geven. Hierbij wil ik een heel klein gaatje boren in de balken en deze inspuiten met Dinitrol of Tectyl.
Tot nu kan ik in Leiden en omgeving nergens Dinitrol vinden. Kan iemand mij vertellen of Tectyl een voldoende alternatief is of wat uberhaupt een goed alternatief is?
Ik hoor het graag.
Groet,
Ottilie
Om dit zo te houden, ga ik hem morgen een anti-roestbehandeling geven. Hierbij wil ik een heel klein gaatje boren in de balken en deze inspuiten met Dinitrol of Tectyl.
Tot nu kan ik in Leiden en omgeving nergens Dinitrol vinden. Kan iemand mij vertellen of Tectyl een voldoende alternatief is of wat uberhaupt een goed alternatief is?
Ik hoor het graag.
Groet,
Ottilie
Is laten doen bij een bedrijf niet aan te bevelen? Geen idee wat het kost, maar die weten hoe het écht moet (meestal).
Dinitrol schijnt geloof ik chemisch werkzamer te zijn dan tectyl.
Ten aanzien van je 4 die één van de laatst geproduceerden is : Goed idee!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-01 14:32 ]</font>
Dinitrol schijnt geloof ik chemisch werkzamer te zijn dan tectyl.
Ten aanzien van je 4 die één van de laatst geproduceerden is : Goed idee!
<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-08-01 14:32 ]</font>
je kunt ook een mix maken van beide zoals folkert beschreef en niet boren maar via een boutgat
tevens raad ik iedereen owatrol aan in de citroen wereld al jaren in gebruik is echt het beste wat er is op gebied van roestpreventie voor alle metaalsoorten evt verkrijgbaar via http://www.tweeceevee.nl en kun je ook door je verf of tectiel mengen of zo op je blanke metaal roest nooit meer tenzij je het beschadigd maar dan moet je wel je best doen
hamerite of roeststop dat werkt niet
succes
tevens raad ik iedereen owatrol aan in de citroen wereld al jaren in gebruik is echt het beste wat er is op gebied van roestpreventie voor alle metaalsoorten evt verkrijgbaar via http://www.tweeceevee.nl en kun je ook door je verf of tectiel mengen of zo op je blanke metaal roest nooit meer tenzij je het beschadigd maar dan moet je wel je best doen
hamerite of roeststop dat werkt niet
succes
r4tl/renault master t 35 d/citroen az '54/porsche 356 '59/harley wlc '43
Al het roest dat ik ooit behandeld heb, heb ik met Owatrol behandeld, tot volledige tevredenheid. Het zit ook op mijn f6, maar niet in de balken overigens. Laat je die balken dan gewoon vollopen otillie? of hoe doe je dat?
--Wijlen Rode F6 Combi '86, witte CB 550F '78 en een pipo F6 natte kranten @#*! wagen in de lease---
Bij bepaalde bussen Tectyl zit ook een slangetje met een sproeikopje op het einde. Die heb ik in de kant-en klare gaten in de balken etc. gestopt en op die manier helemaal volgesproeid. Echt een mooi systeempje.
De binnenkant heb ik niet behandeld. Eerlijk gezegd ook niet aan gedacht. Het is eigenlijk voor het eerst dat ik een beetje aan de auto heb geklust. Zoveel verstand heb ik dus nog niet van het e.e.a.
De binnenkant heb ik niet behandeld. Eerlijk gezegd ook niet aan gedacht. Het is eigenlijk voor het eerst dat ik een beetje aan de auto heb geklust. Zoveel verstand heb ik dus nog niet van het e.e.a.