Nieuw chassis behandelen

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162693Bericht tox »

Heb jaren geleden voor m'n GTL een keertje een geheel nieuw, origineel chassis kunnen kopen. Het ding is af fabriek in een soort zwarte beschermlaklaagje gespoten. Nu wil ik dit chassis gaan gebruiken en kan het nu natuurlijk optimaal doen. Hoe zouden jullie dit aanpakken? Zelf dacht ik aan stralen, epoxyprimer, dikke laag chassislak eroverheen en daarna de binnenzijde holle ruimtes behandelen met Dinitrol of iets dergelijks. Graag hoor ik jullie mening.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162694Bericht R4F6GTX Automaat »

owatrol voor blank materiaal, vol tjappen met bv "Mike Sander vet"...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162696Bericht dick holtrop »

http://www.googleadservices.com/pagead/ ... IHg&adurl=" onclick="window.open(this.href);return false;
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162697Bericht dick holtrop »

Blijft glad en schoon. Je hoeft het chassis alleen maar goed schoon te maken. Met stoom reiniger.

Binnenzijde dinitrol behandeling.


Ik heb dit bij een aantal viertjes gedaan en het blijft goed zitten en vooral schoon.
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162698Bericht dick holtrop »

Ik heb ook een viertje op Terschelling. Rijdt af en hoe op het strand of door de zee

Deze stip ik jaarlijks iets bij.

Groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Re: Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162712Bericht tox »

Dank voor jullie reacties. Dat Tenco ken ik. Maar moet dat chassis dan toch eerst helemaal blank hebben. Heeft er iemand überhaupt ervaringen met stralen, epoxyprimer en chassislak? Wil er uiteindelijk een beter dan nieuwe R4 van maken. 't Is één van de laatst geleverde viertjes in Nederland en we hebben hem al 26 jaar!
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

Re: Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162716Bericht dick holtrop »

Ik heb ook ervaring met het stralen van een chassis. Ik vind het er niet mooier op worden. Je verwijderd namelijk ook al het gummy wat in de naden zit.dit zal je weer moeten aanbrengen. Zelf maak ik liever een chassis schoon behandel de roestige plekken door borstellen en zet deze vervolgens in de lak. Dan blijft hij het dichts bij origineel

Groet dick
het komt zoals het komt, Handel is niet mijn hobby,stel gelukt nooit uit, je leeft maar 1 keer, het mag niet, maar het kan wel. de reis is leuker dan de eindbestemming.

niet omdat het moet maar omdat het kan
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162723Bericht Rudolf2 »

Ik heb mijn chassis laten stralen, epoxyprimer en glanzend zwarte 2K lak. Daarna wel in een potje nadenkit investeren (of mijn half potje overnemen). Met een half uur zijn alle naden wel weer dicht; spuitbusje zwart erachteraan en je bent weer voor vele jaren klaar. Kostenpunt was 150 euro plus een paar tientjes nadenkit.

Rudolf
BartF7P
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 04, 2014 11:46 am

Re: Nieuw chassis behandelen

Bericht: # 162762Bericht BartF7P »

Ik heb mijn chassis laten KTL-coaten. Gaat dan in een bad onder statische elektriciteit zodat ook de binnenkant van een laag voorzien wordt. Hierna de buitenkant laten poedercoaten.

Vervolgens nadenkit erover, zwarte lak hierop, en op de onderkant anti-steenslag. In de binnenkant van de balken heb ik nog holle-ruimtewax gespoten.
Plaats reactie