doffe lak

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 17535Bericht Willem de Zwijger »

Hmm. ik had inderdaad niet gewassen na het commandanten, en in de felle zon gecommandant. Misschien ga ik het weer eens proberen als het weer wat warmer wordt.
rood r4tje
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mar 31, 2003 2:00 am

Bericht: # 17541Bericht rood r4tje »

Mensen, allemaal enorm bedankt voor jullie adviezen!!!!!!!!!Ik ga commandanten, in de was zetten en massage olie kopen! Het resultaat zullen jullie wel zien op de toertocht op 25 mei of het weekend in juni!
Esther-VL

Bericht: # 17544Bericht Esther-VL »

kijk dan wel uit dat je de goede producten aanhoud voor de juiste bestemming!
(dus massage olie eerst op de R4, dan was en de commandant voor je rug :lol:)
Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 17552Bericht Boerammetje »

Wat ook goed werkt, en nog verbazend lang goed blijft is kleurwax, zonder polish. Beschadigt de lak niet, maar levert een mooie diepe kleur. Ik heb nog een fles rood staan, als rood R4tje interesse heeft mag hij hem komen ophalen... de Volvo 440 van mijn vader waar hij ooit voor aangeschaft is is al lang afgedankt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bram op 2003-04-03 18:04 ]</font>
Rob van Zwieteren
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 02, 2003 2:00 am

Bericht: # 17559Bericht Rob van Zwieteren »

Ik heb een collega, die maakt zelf poetsmiddelen. Hij had vroeger een eigen poets centrale en heeft dit zelf ontwikkeld. ik vind het heel erg goed.
zie ook http://www.motoclean.nl

echt een aanrader (ik krijg geen provisie of zo)
keessie
Berichten: 79
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Delft

Bericht: # 17582Bericht keessie »

Wat ook goed schijnt te werken om de doffe lak mooi glanzend te krijgen is je auto behandelen met Jif. Dat spul heet tegenwoordig Cif. Om de glans te blijven behouden moet je je auto wel in de was zetten, anders slaat ie in korte tijd weer dof uit.
Deze tip heb ik van een collega gekregen, die dat van een autospuiter heeft gehoord.
Een andere collega heeft het uitgeprobeerd op zijn jarenlange doffe Renault 5. En inderdaad, het werkte perfect. Die auto glom als een hondekeutel in de maneschijn!
Je moet wel pertinent Cif gebruiken een geen ander merk schuurmiddel, want de slijpmiddelen die daar in zitten zijn te grof.
keessie met zijn zessie
M v Leipsig
Berichten: 29
Lid geworden op: vr nov 22, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 18057Bericht M v Leipsig »

Ik zit met een iets ander probleem. Ik heb mijn 4tje al voor het grootste deel zelf gespoten. Op mijn dak ben ik erg trots, maar al doende leert men. Zo hebben mijn deuren nogal een sinaasappelhuidje. Dit is te grof om met commandant weg te werken. Is er een andere manier om ook deze oppervlakken alsnog de glans te geven die ze verdienen?? misschien iets met waterproof ofzo??
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 18070Bericht Goof »

Idd met waterproof de bultjes eruit schuren tot ie volledig glad is, en dan met commandant steeds verder opwerken. Beginnen met nr 3, dan 4, dan 5, enz...
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
M v Leipsig
Berichten: 29
Lid geworden op: vr nov 22, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 18298Bericht M v Leipsig »

Ik heb dit weekend bij wijze van experiment eens een deur gestript en op bovenstaande manier behandeld. Het werkt !!! scheelt weer ff een hoop nieuw spuitwerk.
Plaats reactie