overspuiten 4f4

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mfjtenhave
Berichten: 44
Lid geworden op: za jan 15, 2011 5:49 pm
Locatie: Zelhem

overspuiten 4f4

Bericht: # 124948Bericht mfjtenhave »

Betste renaultologen,
Voor het eerst als nieuwbakken lid op het forum en de volgende vraag: Weet een van jullie wat het oevrspuiten van een 4f4 kosten mag, vanuit gaande dat hij spuitklaar word aan geleverd? Ik kreeg een prijs van €1000,= voor geschoteld door een bedrijf maar is dat reeel?
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: overspuiten 4f4

Bericht: # 124950Bericht R4F6GTX Automaat »

Lijkt me aan de dure kant maar ik weet niet of de wetten het laatste jaar veranderd zijn. Verleden jaar heb ik een prijsopgave gevraagd bij Ad van Loon in Veldhoven, dan wel voor een andere soort auto en dat kwam op 350 euri inclusief de lak. Dan moet je hem inderdaad spuitklaar brengen, hij plakt de dingen af die niet gespoten moeten worden, mengt zelf de verf en spuit 'm op en dan wordt ie nog gemoffeld (gebakken). Uiteraard ook zelf halen en brengen.
Ik denk dat er zo zat bedrijven zijn over het land verspreid...

edit:

O ja, en welkom op het forum. Stel je je ook effe netjes voor in het daarvoor bestemde topic... :wink:
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: overspuiten 4f4

Bericht: # 125014Bericht BVDP »

Ik heb mijn wagen verleden jaar laten spuiten. Zellf gestript; interieur, ramen, grill en roosters, emblemen, lichten,... Niets geschuurd of voorbereid. De wagen was flink gedeukt en had inbraak schade. Het achterste raampje had wat laswerk nodig. Ik heb de wagen na het spuiten zelf terug opgebouwd. Het spuitwerk inclusief uitdeuken, plamueren, lassen en al het voorbereidend werk om te spuiten kostte me 1000 euro. De hoogste prijs die ik opkreeg was 4000 euro. Daar kon ik hem ook laten spuiten voor 1000€ mits ik zelf al het voorbereidend werk deed en tussen de spuitlagen het schuurwerk deed. Dat laatste lijkt me in de buurt te komen van jou prijsopgave. Nog ff verder zoeken dus. Ik had 2 adressen waar ik hem voor 1000 € kon laten spuiten zoals ik boven beschreef maar koos uiteindelijk voor het bedrijf het verste weg omdat ik daar een R4 van had gezien die er gespoten was. Via een PM wil ik je de namen wel doorspelen. Ze zijn in Belgie tegen de Nederlandse grens. Een trailer huren voor een halve dag kost hier 25 euro dus als je een lagere prijs op gegeven krijgt kan je al wel een eindje rijden. Wel opletten voor de cowboys. Ik heb en paar keer al bij een eerste contact gehoord dat een druiper of wat sinaasappellak er bij zou horen en dan hoeft het voor mij al niet meer. Probeer een wagen die bij de firma van je keuze gespoten is te zien te krijgen en dan weet je wat je kan verwachten. Voor mij moest het mooi zijn maar ik verwachtte wel niet dezelfde norm als voor pakweg een ferrari. Dat mag je ook niet vergeten.
Verleden week bij Roberto langs geweest om eens te zien hoe hij het laswerk aanpakt. Ongelooflijk hoe grondig daar te werk wordt gegaan. Echt alle roest eruit en netjes nieuwe plaat erin. Spuiten doet ie trouwens ook maar hij vond de prijs die ik bedongen had ook goedkoop en toch net werk. Misschien kan je daar ook eens je licht opsteken, zeker als er toch wat laswerk te voorschijn komt lijkt me dat een aanrader.

mvg Bart
Gebruikersavatar
mfjtenhave
Berichten: 44
Lid geworden op: za jan 15, 2011 5:49 pm
Locatie: Zelhem

Re: overspuiten 4f4

Bericht: # 125029Bericht mfjtenhave »

Geweldig bedankt voor jullie reacties, ik ben al weer wat wijzer, ik kreeg ook al een aanbod van mijn schoonzoon die heeft in zijn famileie weer iemand en die enz... van familie moet je het ook hebben. Ik ben nog niet aan het spuiten toe maar de restauratie verloopt zeer voorspoedig.
Groeten Maarten.
Plaats reactie