Autohoes voor R4

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Autohoes voor R4

Bericht: # 123070Bericht BVDP »

Mijn 4 staat momenteel onder de carport geparkeerd. Met sneeuw en ijs op de weg rijd ik er zo weinig mogelijk mee omwille van het strooizout op de weg. Regelmatig ligt ie echter vol opgewaaide sneeuw. Ik ben dus op zoek naar een jasje voor de 4; een autohoes. Ideaal zou zijn dat ie buiten kan staan onder zijn hoes. Dan kan ik mijn dagelijkse wagen terug onder de carport zetten en moet ik die 's morgens niet meer sneeuw- en ijsvrij maken. Het scheelt ook wat opmerkingen van mijn vrouw over waarom de 4 onder de carport staat terwijl ik er niet mee rij als het weer slecht is :-) . Iemand een hoes bekend voor een R4 waaronder ie gewoon buiten kan staan met dit weer en best ook in ander (regen) weer? Ik weet dat er hoezen zijn voor F en P merken maar voor een R4 heb ik er nog geen gevonden.

mvg Bart
Laatst gewijzigd door BVDP op do dec 02, 2010 5:52 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123077Bericht Tweety »

Je kan er natuurlijk zelf 1 -tje maken....
Mark4GTL
Berichten: 2954
Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
Locatie: Enschede in het mooie Twente
Contacteer:

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123081Bericht Mark4GTL »

een universele?
hallfords oid zal er vast wel 1 hebben die past
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123082Bericht BVDP »

Tweety schreef:Je kan er natuurlijk zelf 1 -tje maken....
Stuur je patroon ff door en dan overleg ik het hier wel ;-)
Mark4GTL schreef:een universele?
hallfords oid zal er vast wel 1 hebben die past
Die hebben er inderdaad. Probleem is dat als er wat wind staat ze liggen te flapperen alsof ze met R4 en al gaan opstijgen. Dat beschadigd ook de lak is mijn ervaring.
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123084Bericht dirkoosterhoff »

Mijn broer heeft een morris traveler als oltimer en dat ding ook een tijdje onder een(hele goede dure) autohoes gehad maar had de ervaring dat als je het spul toch langdurig buiten in de nattigheid hebt staan de hoes ook van binnen gaat condenseren.
Uiteindelijk is dat dan ook niet goed voor de lak lijkt mij.

Groet,
Dirk
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123087Bericht Mummelvrouw »

bij de Halfords, rond de 28 euri, gaat 2 a'3 jaar mee, dan is die verweerd. Geen roest want geen condensvorming, ze noemen het "ademende" hoes. We gebruiken die hoezen al jaren.
succes
ILONA
___________________________________
Afbeelding
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123094Bericht Tweety »

BVDP schreef:
Tweety schreef:Je kan er natuurlijk zelf 1 -tje maken....
Stuur je patroon ff door en dan overleg ik het hier wel ;-)
.

Meet 'm zelf ff op joh.. ik heb een F6... (baai)
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123423Bericht BVDP »

Ik heb de afglopen dagen nog wat gezocht naar een carcover voor mijn R4. Er is weinig te vinden. Der Franzose en Reno 4 zetten er geen in omdat er weinig vraag naar is. Ik heb bij Van Oers ( http://www.vanoersgroup.eu/" onclick="window.open(this.href);return false; )een aanbod gehad voor een cover model FS3 met afmetingen (lxbxh) 3.80 x 1.72 x 1.60. Dat komt dicht in de buurt van wat ik zoek maar 3.67 x1.49 x1.55 maar was me nog wat te los. Uiteindelijk in England wat gevonden: http://www.coveryourcar.co.uk/store/home.php?cat=650" onclick="window.open(this.href);return false;
Kost wel wat maar mijn restauratie was flink duurder en wil ik wel wat beschermen, net zoals bij mijn andere wagens. Ik heb ze besteld en zal mijn bevindingen hier posten.

mvg Bart
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123507Bericht Tweety »

ok dan
(baai)
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123602Bericht Rudi »

Een autohoes voor een R4... die van mij staat onder de uitstroom van de afzuigkap.
Ik ben wel van plan om, als het weer lang zo aanhoudt, deze uitstroom zo best mogelijk te benutten.
Hiervoor dacht ik aan 2 - 3 ogen in de muur en een stevig afdekzeil.
Gebruikersavatar
dirkoosterhoff
Berichten: 865
Lid geworden op: ma okt 11, 2010 1:08 pm
Locatie: Enschede

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123603Bericht dirkoosterhoff »

[quote="Rudi"]Een autohoes voor een R4... die van mij staat onder de uitstroom van de afzuigkap.

Da's dan toch een en al vocht wat je over je auto blaast. Als dat dan weer bevriest lijkt me dat niet zo best!
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: Autohoes voor R4

Bericht: # 123615Bericht BVDP »

De cover is vandaag geleverd. Direct open gemaakt en over de 4 gehangen. De pasvorm is niet echt 'tailormade' maar ze ziet er wel prima uit voor de rest. De binnenkant is zacht. Er zitten elastieken voor en achteraan de mooi om de bumpers spannen. Verder zitten er twee riempjes aan om de cover onder de wagen vast te maken en op te spannen. Ik wilde hieronder een foto maar dat lukt me niet. Nu wachten tot het sneeuwt, regent en waaait om te zien wat ie doet.

mvg Bart
Plaats reactie