Menie

Alles over verf, anti-roest, vochtverdrijving, stalling

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Re: Menie

Bericht: # 116168Bericht Goof »

Tsja, garanties geef ik je niet, maar ik denk dat het allemaal wel meevalt. Uiteindelijk is een zinkbad ook maar iets van 450 graden geloof ik. Door alles goed door te lassen en hier en daar de hoekjes wat de versterken, maak je het chassis natuurlijk wel zo stijf dat het lastig is om er met temperatuur zo'n grote spanning in de krijgen dat het krom trekt. Er zitten van zichzelf natuurlijk ook al spanningen in het metaal, zeker als je er aan gelast hebt. Als het goed gebeurt, heffen die spanningen elkaar op.
Ik zelf zou het zo weer durven.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
schoapke
Berichten: 2773
Lid geworden op: zo okt 20, 2002 2:00 am
Locatie: Tilburg

Re: Menie

Bericht: # 116173Bericht schoapke »

hou ons op de hoogte. ben zelf ook achter een verzinkerij aan geweest [tot in belgie] maar helaas zonder resultaat :cry:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
martijnT
Berichten: 60
Lid geworden op: do jun 18, 2009 7:06 pm
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Menie

Bericht: # 116222Bericht martijnT »

Ik heb ondertussen uit nieuwschierigheid een busje brunox gehaald. op zich best grappig spul.
Ik denk alleen niet dat een zinnig product is als je onderdelen gestraald zijn.
Na wat onderzoek zie ik maar 2 goede opties;
een epoxy primer met een urethaan finish (eventueel met een beetje steenslag beschermer aan de onderkant)
of verzinken en poedercoaten.
weet iemand hoe duur het ongeveer is om het chassis te later stralen en spuiten? de verf is alleen al zo duur dat het misschien toch aantrekkelijker is om het te laten doen. spuiters hebben natuurlijk goede prijzen voor de verf.
Help, mijn vriendin wil een renault 4. maar ik vind dat stiekem ook wel leuk...
Plaats reactie