Naden tussen spatborden en carroserie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Vuilwerend zal als doel hebben de corrosie tegen te gaan. Dat is allemaal heel welkom. Ik ken de werkelijke reden niet, maar je krijgt er in ieder geval de marges goed mee opgevuld. Renault 4 sluit allemaal niet zo naadloos. Kit lijkt me ook voordelig om het plaatwerk niet op elkaar te laten rusten. Hoe meer kit, hoe minder roest denk ik dan maar. De kit heeft bij de spatborden geen constructieve functie lijkt me. Slechts roestpreventie. Maar ik ben geen ingenieur.
Ik dan weer wel... Ik suggereer: eerst kit aanbrengen alvorens het spatscherm te monteren. Dan werkt het constructief zeker mee en functioneert ook nog eens mooi als borgmiddel voor je boutjes... In principe is het zo dat als er geen speling aanwezig is, de delen goed aan elkaar blijven zitten. Lopen de boutjes wat los, dan begint het te bewegen, is je lak vrijwel direct weg en kan het roestproces beginnen... Daarnaast zit dan ook je spatscherm los...
acrylaat kit. Das van die snel drogende, watergebaseerde rommelkit van 50 eurocent per tube of zo.
Ik vind het in ieder geval niet zo'n geweldig spul, volgens mij is het namelijk niet echt bestand tegen allerlei weersinvloeden.
Ik vind het in ieder geval niet zo'n geweldig spul, volgens mij is het namelijk niet echt bestand tegen allerlei weersinvloeden.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ik weet wel dat ik het in die:
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... 1/p02.html
gesmeerd heb, maar wat... dat ben ik ff kwijt...
http://httpd.chello.nl/~f.sikkema1/r4at ... 1/p02.html
gesmeerd heb, maar wat... dat ben ik ff kwijt...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Nou ja O-ring...als je de kitspuit een mooi cirkeltje kon laten spuiten dan zag het er na droging uit als een O-ring (laat maar). By the way, bij het voorspatbord bovenlangs blijft nog zo'n rare kier zitten, nou ja kier... een soort richel, smeren jullie die vanuit de wielkast nog dicht ? Ik kan me voorstellen dat daar water zou kunnen blijven staan maar tot dusver had ik geen geschikt goedje, het liefst zou ik er met een plamuurmes een dikke smurrie insmeren.
Het is juist de bedoeling dat die open blijft, want dan kan het water dat uit die doorlopende richel tussen carroserie en motorkap komt, afgewaterd worden door je wielkasten. Op zich hebben ze dat bij renault goed bekeken, ware het niet dat juist daar 2 plaatwerkdelen samenkomen, namelijk carroserie en spatbord en die van origine niet behandelde delen dus onherroepelijk nat worden en dus gaan roesten als een gek. Die naad zou je aan de binnenkant wel heel goed dicht moeten maken.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------