Zwingarmbevestiging

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
otogazzi
Berichten: 699
Lid geworden op: za jun 28, 2003 2:00 am
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Bericht: # 94183Bericht otogazzi »

neeeeeen

dat is niet de goeie

het laatste plaatje van dit topic moet je hebben

http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.p ... e&start=15
Dat zijn hoekenprofielen die je IN-last
En geen U profielen die je erover heen propt
Moto Guzzi Cal.III, Renault Megane Scenic (TOTALL-LOSS), Renault Kangoo, R4 GTL 'Novier', R4F6 COMBI 'het project', en sinds het Reeuwijktreffen ook een Bezem.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Bericht: # 94185Bericht Le Car »

gaman,

Dat u profiel van de site van wind is min of meer een sierplaat .
orgineel wel bedoeld voor extra stevigheid maar dan wel als extra op/over een goede balk.

De inlas stukken zijn 3x zo dik.
Dit u profiel is slechts 0.4 of 0.6 mm dik

Michiel
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 94186Bericht Olivier »

Klopt dat het die zijn ja, dat zijn zg. overzetbalkjes.

Het moet echter toch niet zo'n probleem zijn om alles even eronder uit te halen?

De torsie's zelf hoef je niet los te halen en het opspannen kan heel simpel.
Vorige week in een uurtje even een as verwisseld.

Eerst links de as compleet monteren, dan rechts, zover je komt. Daarna de linker remtrommel naar beneden krikken, dan komt de rechterkant vanzelf op zijn plaats. Piece of cake? :D
Geen
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 94187Bericht lesmagnacs »

Praat eens met onze torsiespecialist GijSsie !!!! Volgens mij weet die heel veel truukjes. Ik heb overigens de indrukt dat als je beide kanten er tegelijk afhaalt het makkelijker gaat. Ik heb in ieder geval niet te veel problemen gehad met de hele achterasconstruktie met torsie en al in en uit te bouwen. (was wel de carrosserie er af en kon overal makkelijk bij komen).
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
GAMAN
Berichten: 33
Lid geworden op: ma okt 09, 2006 3:05 pm

Bericht: # 94188Bericht GAMAN »

Ik ben aan de bestuurderskant begonnen, terwijl het achterwiel nog niet omhoog is gekrikt. Ik moet dus allebei de kanten tegelijk aanpakken. Ik dacht: Ik laat even één kant zakken, busje eromheen en vastzetten.
Gebruikersavatar
lesmagnacs
Berichten: 304
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 10:14 am
Locatie: Lalinde Dordogne Frankrijk
Contacteer:

Bericht: # 94189Bericht lesmagnacs »

Ja.. als je eenmaal begint te sleutelen kom je steeds meer tegen. UIteindelijk heb je hem helemaal uit elkaar gehaald. Zeker als je veel roest bij de balken tegenkomt is het einde vaak nog nog niet in zicht :cry:
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
winnie20
Berichten: 47
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 7:47 pm

achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114694Bericht winnie20 »

Ha R4 leden,

Ben bezig net een R4 uit '88 uit Portugal echter zijn de balken zover doorgeroest dat deze geheel vervangen moeten worden. De gebruikelijke inzet delen zijn hiervoor zelfs te klein. Heeft iemand:

- evaring met het vervangen van de achterbalken
- tekeningen en eventueel een werkbeschrijving

Graag hoor ik meer van jullie.
Groet,
Winvier
Samen werken slimmer werken
deutz
Berichten: 1777
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Zwingarmbevestiging

Bericht: # 114704Bericht deutz »

misschien slopertje kopen met goede achterbalken? (uhm) gr.jan.
niet geschoten is altijd mis!
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: Zwingarmbevestiging

Bericht: # 114712Bericht ap »

Ik heb nog wel 2 goede achterbalken liggen krijg je meteen een stukje chassis bij.

Intresse?? mail of pb dan even..

Ap.kuiper@home.nl
Plaats reactie