AAARGH! Roest!
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
AAARGH! Roest!
Daar issie dan!
Heb heeft me 2 dagen geduurd (en da's achterlijk lang bij een R4) om roest te ontdekken, maar hij is er nu dan toch echt.
Razendsnel flitste ik m'n telefoon uit de broekzak, om jullie duidelijk te maken waar het hier om gaat... Minder razendsnel (hee, het is een R4 TL, hè!) reed ik naar de winkel waar ik kratten loosde (erg leuk! Geld toe krijgen op boodschappen!) en limonade in kocht.
Daarna zetelde ik me achter m'n computer om jullie aan 't schrikken te maken:
Roest, in de goot.
Reden: Totaal vergane achterbakrubbers
Plaats: Rechts onder in de achterklep, dragend deel... .
Hij is er vers mee goed gekeurd, maar hier moet natuurlijk iets aan gebeuren.
Vertelt vertelt, hoe los ik dit 't best op?
Studentenbakkie
Heb heeft me 2 dagen geduurd (en da's achterlijk lang bij een R4) om roest te ontdekken, maar hij is er nu dan toch echt.
Razendsnel flitste ik m'n telefoon uit de broekzak, om jullie duidelijk te maken waar het hier om gaat... Minder razendsnel (hee, het is een R4 TL, hè!) reed ik naar de winkel waar ik kratten loosde (erg leuk! Geld toe krijgen op boodschappen!) en limonade in kocht.
Daarna zetelde ik me achter m'n computer om jullie aan 't schrikken te maken:
Roest, in de goot.
Reden: Totaal vergane achterbakrubbers
Plaats: Rechts onder in de achterklep, dragend deel... .
Hij is er vers mee goed gekeurd, maar hier moet natuurlijk iets aan gebeuren.
Vertelt vertelt, hoe los ik dit 't best op?
Studentenbakkie
- Hanz
- Berichten: 3124
- Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
- Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
- Contacteer:
ik schrik niet zo snel, maar bij deze toch: hou onmiddelijk op met het kopen van Amstel bier. Zelfs een student kan zich wel iets beters veroorloven.s_k schreef:Studentenbakkie
Laatst gewijzigd door Hanz op wo aug 02, 2006 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik drink het vrijwillig . En 't is niet eens goedkoop...Hanz schreef:ik schrik niet zo snel, maar bij deze toch: hou onmiddelijk op met het kopen van Amstel bier. Zelfs een student kan zich wel iets beters veroorloven.
Èn ik studeer niet eens .
Maar dank voor de tip hoor .
(ik begrijp mensen die Grolsch of Brand drinken dan weer niet )
neemt niet weg dat in het midden een krat van Alfa staat, misschien dat ie amstel voor z'n "vrienden" heeft aangeschaft (hoe kom ik zo snel mogelijk van ze af) en zelf het betere bier verkiest.Hanz schreef:ik schrik niet zo snel, maar bij deze toch: hou onmiddelijk op met het kopen van Amstel bier. Zelfs een student kan zich wel iets beters veroorloven.s_k schreef:Studentenbakkie
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Re: AAARGH! Roest!
Is geen dragend deel, de r4 is een chassis met een doosje erops_k schreef: Plaats: Rechts onder in de achterklep, dragend deel... .
ACHTERKLEP !!!!!!! dicht latens_k schreef: Vertelt vertelt, hoe los ik dit 't best op?
>> Doe mij maar een DAF <<
Het spijt me om 't te zeggen, maar het is andersom .p304c schreef:neemt niet weg dat in het midden een krat van Alfa staat, misschien dat ie amstel voor z'n "vrienden" heeft aangeschaft (hoe kom ik zo snel mogelijk van ze af) en zelf het betere bier verkiest.Hanz schreef:ik schrik niet zo snel, maar bij deze toch: hou onmiddelijk op met het kopen van Amstel bier. Zelfs een student kan zich wel iets beters veroorloven.s_k schreef:Studentenbakkie
De Amstel is voor mij, de alfa voor (vrijwel al mijn) vrienden en mijn vriendin
Re: AAARGH! Roest!
Grapjas .Rodeo-6 schreef:Is geen dragend deel, de r4 is een chassis met een doosje erops_k schreef: Plaats: Rechts onder in de achterklep, dragend deel... .
ACHTERKLEP !!!!!!! dicht latens_k schreef: Vertelt vertelt, hoe los ik dit 't best op?
Nee, even serieus. Klopt het wel dat als ik de roest weghaal en het tectyleer, dat dat gaatje op zich dan geen ramp is?
Zo ja, dan haal ik morgen een potje tectyl!
Dus... Ontroesten, eventueel wat fertax (roest-verwijder-spul) erop, dan lakken en dan owatrol (da's toch dat glans spul?) erop.
Doen we dat .
Heb meer roest ontdekt!
Onderaan de rechter achterdeur.
Reden tot bezorgdheid?
Komt natuurlijk ook door de slechte rubbers, gaan we wat aan doen.
Roest is nog niet door, maar toch wel al een eindje. Het is ernstiger dan 't er op 't eerste oog uit ziet.
Wat is hier de beste oplossing voor?
Doen we dat .
Heb meer roest ontdekt!
Onderaan de rechter achterdeur.
Reden tot bezorgdheid?
Komt natuurlijk ook door de slechte rubbers, gaan we wat aan doen.
Roest is nog niet door, maar toch wel al een eindje. Het is ernstiger dan 't er op 't eerste oog uit ziet.
Wat is hier de beste oplossing voor?
Re: AAARGH! Roest!
Dit heeft helemaal niks te maken met rot achterkleprubber, want dan was de laadvloer ook helemaal weggerot geweest. Oorzaak hiervan is roest van binnenuit, zoals dat ook bij het chassis werkt.s_k schreef:Daar issie dan!
Roest, in de goot.
Reden: Totaal vergane achterbakrubbers
Plaats: Rechts onder in de achterklep, dragend deel... .
Er vormt zich in bepaalde jaargetijden condens in de holle ruimtes en dat kan van onderen niet weg. Gevolg is dat op de (minder) lange duur het hele zaakje lekker bruin wordt omdat dat voch daar blijft zitten.
Oplossing: nieuw stukje inlassen en onderaan die stijl een gaatje boren van 5 mm. Dat is voldoende om een klein beetje luchtstroming op gang te brengen en het zaakje binnenin dus droog te houden. Nog wat tectyl/wax o.i.d. erin en je bent voor de eerst komende decennia helemaal het mannetje....
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Re: AAARGH! Roest!
Dit heeft helemaal niks te maken met rot achterkleprubber, want dan was de laadvloer ook helemaal weggerot geweest. Oorzaak hiervan is roest van binnenuit, zoals dat ook bij het chassis werkt.
Er vormt zich in bepaalde jaargetijden condens in de holle ruimtes en dat kan van onderen niet weg. Gevolg is dat op de (minder) lange duur het hele zaakje lekker bruin wordt omdat dat voch daar blijft zitten.
[/quote]
Klinkt aannemelijk, maar waarom dan alleen daar? Erachter in de wielkas is het keihard.
Grappig .
Hierboven hebben ze het over: Roest wegwerken, tectyleren die hap.
M.a.w.: geen plaatje inlassen.
Vind ik op zich niet zó'n gek idee, dus: Is het plaatje inlassen per sé nodig?
Ben uiteraard bereid er iets in te lassen, maar geef 'tliefst zo min mogelijk geld uit (nee, niet zuunig, gewoon arm )
Er vormt zich in bepaalde jaargetijden condens in de holle ruimtes en dat kan van onderen niet weg. Gevolg is dat op de (minder) lange duur het hele zaakje lekker bruin wordt omdat dat voch daar blijft zitten.
[/quote]
Klinkt aannemelijk, maar waarom dan alleen daar? Erachter in de wielkas is het keihard.
Oh, dàt is de verklaring dat 't niet verder gerot is: Het gat heeft ervoor gezorgd dat het droog bleef.Oplossing: nieuw stukje inlassen en onderaan die stijl een gaatje boren van 5 mm. Dat is voldoende om een klein beetje luchtstroming op gang te brengen en het zaakje binnenin dus droog te houden. Nog wat tectyl/wax o.i.d. erin en je bent voor de eerst komende decennia helemaal het mannetje....
Grappig .
Hierboven hebben ze het over: Roest wegwerken, tectyleren die hap.
M.a.w.: geen plaatje inlassen.
Vind ik op zich niet zó'n gek idee, dus: Is het plaatje inlassen per sé nodig?
Ben uiteraard bereid er iets in te lassen, maar geef 'tliefst zo min mogelijk geld uit (nee, niet zuunig, gewoon arm )