rooster onder voorruit verwijderen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
4midable
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 24, 2002 2:00 am
Locatie: Son

rooster onder voorruit verwijderen

Bericht: # 77432Bericht 4midable »

Om mijn ruitensproeier te repareren wil ik het ventilatierooster verwijderen. Op het forum heb ik hier al eens wat over gelezen, maar het lukt mij niet om het rooster eraf te krijgen. Als ik de schroefjes loshaal dan kan ik het rooster aan de zijkanten wat naar voren halen en het rooster ca. 1 cm heen en weer schuiven. Maar het komt niet los. Het lijkt er op dat ie in het midden nog ergens achter haakt. Kan iemand mij de gouden tip geven?
R4 GTL (1984)
Gebruikersavatar
Supersuus
Berichten: 447
Lid geworden op: do jun 06, 2002 2:00 am
Locatie: haarlem

Bericht: # 77436Bericht Supersuus »

Hij zit geklemd en haakt idd nog de hendel aan van de bediening van het hele apparaat,zal zo ff een fotootje plaatsen heb laatst ook zo gestaan... :wink:




Afbeelding
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77453Bericht jbeekmann »

De schroefjes die je eruit gedraaid hebt zijn ervoor om de 'weerhaakjes' die in het kunststog zitten te borgen. Hiermee klemt hij dus nog wel. Op de plek waar nu de gaatjes zitten zet je een schroevendraaier achter het rooster en dan wip je hem los. Evt. een (zeem)lapje eromheen zodat je lak niet beschadigd. Daarna schuif je hem zo van het bedieningsstangetje af.
Eerste wat in me opkomt als je het roostertje verwijderd is dat je dit niet in de vrieskjou moet doen, omdat die klikvingertjes dan afbreken. Daar zal je nu weinig last van hebben denk ik...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
4midable
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 24, 2002 2:00 am
Locatie: Son

Rooster onder voorruit verwijderen

Bericht: # 77558Bericht 4midable »

Bedankt voor de tips. De nokjes zie ik idd zitten maar het lijkt dat hij in het midden ook nog ergens klemt. Ben nu even met een klusje aan het huis bezig, maar als ik hier mee klaar ben ga ik het nogmaals proberen.
R4 GTL (1984)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 77569Bericht brecht »

Dat klemmen in het middden is dus die hendel waar hij omheen geschoven zit ik weet alleen niet meer uit mijn hoofd of die "klikt" (en je hem dus recht naar achter kunt schuiven) of dat ie er om heen zit en je hem dus schuin naar rechtsboven moet wegschuiven.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77574Bericht jbeekmann »

Eerst alle vier de klikvingers loswippen en dan kan je er net achter om het stangetje vast te pakken en het rooster er naar rechts af te schuiven
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
4midable
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 24, 2002 2:00 am
Locatie: Son

Bericht: # 77635Bericht 4midable »

Aan de zijkanten kan ik het rooster wel ca. 1 cm naar voren trekken, maar in het midden geen millimeter. Kan dus het stangetje niet zien zitten. Zal binnenkort wel eens op de sloop gaan kijken of daar nog een viertje staat om het rooster te 'ontleden'.
R4 GTL (1984)
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77781Bericht jbeekmann »

Heb je de ventilatieklep open gezet?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
4midable
Berichten: 20
Lid geworden op: wo apr 24, 2002 2:00 am
Locatie: Son

Bericht: # 77895Bericht 4midable »

Ventilatieklep open of dicht maakt geen verschil. Ga nu eerst 2 weken op vakantie. Daarna zien we wel verder.
R4 GTL (1984)
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 77896Bericht Hanz »

over ventilatiekleppen gesproken, wie heeft er toevallig een exemplaar van het haakje liggen dat de uitzetstang aan de klep verbindt bij de pre-1978 modellen?
en speciaal voor Paul Otomaat de volgende toevoeging: ik ben ernaar op zoek en zou graag horen van diegenen die het a) hebben en b) kwijt willen ;-)
Plaats reactie