Deurrubbers

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 806Bericht jbeekmann »

Kijk eens, dat zijn goede actieplannen! We horen het wel...?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 815Bericht Goof »

heb eens even gekeken in een oude offerte van dat bedrijf aan m'n vader, maar de malkosten bedragen zo'n 1300 gulden en het profiel gat, naar ik verwacht tussen de 5 en 10 gulden per meter kosten, dat ligt eraan hoeveel we afnemen.
Ik heb eens zitten rekenen en denken en als er 18 meter in een r4 gaat. dan kun je met 500 meter een kleine 28 r4's voorzien, dat zou toch moeten lukken met 1400 r4 clubleden dacht ik zo, want dan hebben we het over 2% van de leden. Maar we praten dan nog steeds over 135 - 225 piek per wagen, dus dat moet je er wel voor over hebben. Maar het zijn in ieder geval niet zulke hoge prijzen als 100 gulden per deur.
Ik ga in ieder geval een stukje opsturen en prijs aanvragen en als ik de definitieve prijzen heb, dan horen jullie het wel.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 816Bericht Ron »

Goed plan. Toch kan ik het me niet voorstellen dat er niet ergens een zooi rollen op een koper zit te wachten. Ik bedoel, zo buitensporig is dat profiel niet. Een groot druppelmodel in doorsnee. Lijkt me toch dat dat al ergens is. We gaan toch nog even door met zoeken?
Okidoki. Overigens, voor een voordeur schijnt de lengte precies 2500mm te zijn. Volgens het boekie dan.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 832Bericht Folkert »

Raar boekie heb jij... Mijns inziens zijn de deurrubbers (van een 84er GTL) niets anders dan een ronde worst van 3.5 (zegge: drieeneenhalve) meter... Ik moet er ook nog ff voor bellen, maar het schiet er steeds bij in. Iemand tipte http://www.oldtimerbv.nl...
Gast

Bericht: # 850Bericht Gast »

Rakkers,

Volgens mij is dat spul gewoon bij Renkens in Landgraaf te krijgen. Aan de meter.

Bram
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 853Bericht Goof »

he folkert, goed idee, Heeze is bij mij om de hoek en zo te zien hebben ze behoorlijk wat. heb gelijk ff een meeltje gestuurd en als ze het bij Renkens in Landgraaf ook hebben, dan kunnen we nog prijs vergelijken ook.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 951Bericht Folkert »

Ik heb van oldtimerbv een catalogus ontvangen en daar stond het precies in: Sponsrubber, 15mm doorsnede, 13.00 gulden.
Tja.. 13piek per wat (per meter is het al weer veel)? Ik moet dus nog ff bellen oid... Kannik meteen ff om naar de korting vragen als je het per 100meter bestelt...
Gast

Bericht: # 1103Bericht Gast »

helaas zijn de deurrubbers geen meterwaar,ze zijn niet overal even dik,en dat maakt ze waarschijnlijk zo duur.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 1110Bericht jbeekmann »

euh... leg eens uit Marius?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 1137Bericht Ron »

Marius zegt dat het rubber niet overal even dik is en daarom niet aan de meter is te krijgen. Ik schrik hier van. Klopt dat? Van die dikte? Is het niet zo dat op-den-duur de dikte gaat verschillen vanwege de toegestane marges van ome Renault vwb sluitende carrosseriedelen? Ik heb nooit gelezen over verschillende diktes. Of bedoel je verschil tussen achterklep en deur bijvoorbeeld?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 1143Bericht Folkert »

Ik begin ook het idee te krijgen dat het niet zo gemakkelijk is. Ruud Wind (classics) heeft ook nog nooit een goedkope oplossing gevonden. De deurrubbers blijken origineel niet rond te zijn, zoals ik dacht... Een nieuwe originele heb ik daarentegen nog nooit van dichtbij mogen aanschouwen.
Ronald
Berichten: 11
Lid geworden op: vr jan 11, 2002 2:00 am
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Bericht: # 1159Bericht Ronald »

Dat de rubbers niet overal evendik zijn, kan ik niet geloven. Het is wel zo dat ter hoogte het deurslot de rubbers flink ingedrukt worden. Door vele jaren flink druk uit te oefenen, wordt zo'n rubber op die plaats inderdaad vervormd. Bedoel je dit, Marius ??
Meer R4 plezier op
http://go.to/renault4
parisienne4

Bericht: # 1185Bericht parisienne4 »

de deurrubbers zijn wel overal even dik, maar worden op den duur platgedrukt door de verschillende kieren, zoals al opgemerkt. het is ook inderdaad niet rond, maar kwartrond profiel. ik heb de dikte zo niet bij de hand, maar het zal +/-20 à 25mm zijn. wie wil weten hoe lang de rubbers moeten zijn moet zich maar even melden, dan zoek ik het op.
Gast

Bericht: # 1186Bericht Gast »

tja rubber krimt toch ook een beetje als t ouder wordt?
parisienne4

Bericht: # 1187Bericht parisienne4 »

nou, het krimpen zal wel meevallen. mijn laatste aanwinst heeft zo'n 36 jaar in zuid-frankrijk rondgereden, haar rubbers zijn alleen maar keihard geworden.
Plaats reactie