lekkage langs voorruit stoppen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

lekkage langs voorruit stoppen

Bericht: # 67625Bericht Hanz »

Wat voor troep gebruik je om de lekkage langs de voorruit te stoppen? Nadenkit, vaseline? Is de lekkage i.h.a. alleen tussen rubber en carrosserie of ook tussen ruit en rubber?
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 67626Bericht Ron »

Ik vermoed voornamelijk tussen rubber en carrosserie. Denk vooral ook aan de naden bij de kachelbak (regenafvoer cq carrosserie). Achter je kachelbak dus. De "regenbak". (Of is het bij het handschoenenkastje linksvoor?)
Het kan ook via je dakgootfelzen komen. Waar lekt het?

Ik gebruikte gewoon badkameracrylaatkit van de Formido. Werkte goed.
NB Als er ergens roest zit wat de kier vormt, heeft het allemaal op den duur geen zin. Haal de roest weg en conserveer het. Daarna kit.
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 67649Bericht jbeekmann »

Gebruik iig een kit die transparant is, of transparant opdroogt. Als je het rubber optilt en je spuit het er tussen dan komt het er weer uitzetten als je het rubber weer laat terugvallen. Op die manier weet je ook zeker dat het overal goed zit.
Ik heb mijn rubber eerst met heel veel lucifers opengezet en in de volle zon een dagje laten drogen voordat ik begon. Kit hecht niet goed op natte oppervlakken.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Bericht: # 67654Bericht Hanz »

jbeekmann schreef:Ik heb mijn rubber eerst met heel veel lucifers opengezet en in de volle zon een dagje laten drogen voordat ik begon. Kit hecht niet goed op natte oppervlakken.
Mijn rubber stond op de 2 onderhoeken open met kleine rubber blokjes, ik denk om het water er onder alle omstandigheden uit te kunnen laten lopen. Afgemeten naar de geringe hoeveelheid roest onder de voorruit heeft dat goed gewerkt, maar ik heb er toch niet zo'n goed gevoel bij. Volgens mij kan het ook makkelijk andersom werken.
Plaats reactie