Vervangen van de voorruit
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Vossenberg
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 2:00 am
- Locatie: Wageningen
Dusss.... nu we dat allemaal achter de rug hebben kan ik jullie met veel plezier mededelen dat ik inmiddels de trotse bezitter ben van een nieuwe voorruit. Ruit en wagen zijn op dit moment nog wel van elkaar gescheiden, maar daar hoop ik binnenkort snel verandering aan te brengen. Een collega van me "wist wel hoe je dat even moest doen".
Ik vraag me nu alleen af of dat ook het rubber vervangen moet worden of dat ik de nieuwe ruit er zo in kan ploppen.
Mochten er trouwens mensen zijn in de omgeving van Wageningen die mij graag zouden willen assisteren bij dit klusje dan mag je je altijd via dit forum melden. Ik zet er graag een warme maaltijd en een lekkere fles wijn tegenover.
groeten,
bart
Ik vraag me nu alleen af of dat ook het rubber vervangen moet worden of dat ik de nieuwe ruit er zo in kan ploppen.
Mochten er trouwens mensen zijn in de omgeving van Wageningen die mij graag zouden willen assisteren bij dit klusje dan mag je je altijd via dit forum melden. Ik zet er graag een warme maaltijd en een lekkere fles wijn tegenover.
groeten,
bart
compromisloos stuiterballen
Als het oude rubber niet te oud-gescheurd-verdroogd is, en je krijgt hem er heel uit, wat wel zou moeten kunnen, dan kan je het oude rubber weer gebruiken.
Inspecteer gelijk je carrosserierand bij de ruit. Zijn van die beginnende roesthaarden. Kaal maken, roestomvormer, schuren en aflakken.
Als je dat allemaal niet nodig vind dan toch in ieder geval ervoor zorgen dat de roest gestopt wordt.
Sommigen doen bij de ruit erin zetten nog een laag kit. Ik weet niet of dat wel nodig is en eventuele toekomstige repararties in de weg zit.
Inspecteer gelijk je carrosserierand bij de ruit. Zijn van die beginnende roesthaarden. Kaal maken, roestomvormer, schuren en aflakken.
Als je dat allemaal niet nodig vind dan toch in ieder geval ervoor zorgen dat de roest gestopt wordt.
Sommigen doen bij de ruit erin zetten nog een laag kit. Ik weet niet of dat wel nodig is en eventuele toekomstige repararties in de weg zit.
Psies, trek even wat tijd uit voor het repareren van die rand, die is geheid aan het roesten.
Het oude rubber krijg je weer netjes door m even te laten weken in een sopje en vervolgens met een afwasborstel schoon te schrobben.
Nogmaals: kijk hoe de ruit nu aan de bovenkant op de hoeken zit. Dit voorkomt dat je te ver doordrukt bij het monteren.
Het oude rubber krijg je weer netjes door m even te laten weken in een sopje en vervolgens met een afwasborstel schoon te schrobben.
Nogmaals: kijk hoe de ruit nu aan de bovenkant op de hoeken zit. Dit voorkomt dat je te ver doordrukt bij het monteren.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- Vossenberg
- Berichten: 20
- Lid geworden op: wo sep 01, 2004 2:00 am
- Locatie: Wageningen
Het volgende probleem... Mijn collega had eindelijk tijd en zin om mee de ruit te vervangen waarop deze tot de conclusie kwam dat er inderdaad een (eerder genoemde) pees in het rubber zat. De reparatie is bij gebrek aan gereedschap (een pezenspanner? ) uitgesteld. Hoe te handelen met een pees in je rubber is nu de vraag?
compromisloos stuiterballen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Ja, dat is een behoorlijk k.klus, er bestaat een tooltje voor waarvan wel ergens een foto op het Forum is geweest een jaar geleden. Ik heb het zonder gedaan, kostte wel een zondagochtendje waarin het wetsartikel wat de heer Donner wilde aanscherpen en D66 van de weeromstuit wilde afschaffen tot langdurige gevangenisstraf mijnerzijds had kunnen leiden.
Ja zo'n peestrekker, in dit pdfje staan er een aantal plaatjes van:
http://www.midlock.nl/Adobe_catalogus_N ... ekkers.pdf
http://www.midlock.nl/Adobe_catalogus_N ... ekkers.pdf