balk fraude

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
luigi
Berichten: 43
Lid geworden op: di aug 05, 2003 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

balk fraude

Bericht: # 45120Bericht luigi »

Laatst moest ik mijn band linksvoor vervangen. Ik krikken, op een gegeven moment ontdek ik dat de krik wel omhoog gaat, maar de auto niet... schrik! De balk linksvoor deukt in.

Wat blijkt? Het vertical schotje in de balk linksvoor, en ook rechtsvoor ontdek ik, blijkt helemaal krokant te zijn. Het was mij nooit opgevallen omdat een van de vorige eigenaars ipv wat aan de roest te doen, er een plaatje staal ervoor gekit heeft. Gekit! Kun je het voorstellen? Achter kit + plaatje is het lekker doorgeroest...

Ik heb me zitten bedenken, waarom zou iemand een plaatje op de balk willen kitten? De enige reden die ik kan denken is: ervoor zorgen dat nieuwe koper. c.q. apk-boer niet door heeft in wat voor staat de balk verkeerd. En dat lijkt toch verdacht op fraude, of niet?
ms.dageraad
Berichten: 420
Lid geworden op: do dec 25, 2003 2:00 am
Locatie: Leeuwarden

Bericht: # 45129Bericht ms.dageraad »

en mooi stom van degenen die daar in getrapt zijn. Dus eigenlijk moest je dit op het blundertopic zetten.

Dit is allemaal vrij makkelijk te repareren dus komt allemaal goed.

Hoe heb je die band nou verwisseld?
oant sjen,
PEET
Gebruikersavatar
luigi
Berichten: 43
Lid geworden op: di aug 05, 2003 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 45135Bericht luigi »

en mooi stom van degenen die daar in getrapt zijn. Dus eigenlijk moest je dit op het blundertopic zetten.
ja, ik heb me wel even voor de kop geslagen.
Hoe heb je die band nou verwisseld?
gewoon de krik een endje verder gezet :wink:
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 45152Bericht brecht »

vond bij het wegslijpen van roest aan de achterste dwarspalk op Pipo ook aardig wat kit. Er was vanaf de binnekant een stuk band/rubber op gekit om hem waterdicht te krijgen!

Als ik ff tijd vind zal ik een fotooke plaatsen
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 45279Bericht brecht »

Afbeelding
plank op de bodem omhoog

Afbeelding
bah! rubber ook snel weg

Afbeelding
roest! ook weg

Afbeelding
tot hier ander hou ik geen staal meer over.


Deze en andere gaten zitten inmiddels dankzij amazing-leo weer mooi dichtgelast, afgevlakt, geverfd en getectyleerd. nog geen foto's van.
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 45281Bericht sir lochlander »

misschien kon de man niet lassen en heeft ie het dan maar met kit proberen weg te steken? Nie onmiddellijk met de bedoeling een koper te bedotten maar wel de apk
Gebruikersavatar
luigi
Berichten: 43
Lid geworden op: di aug 05, 2003 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

misschien misschien

Bericht: # 45340Bericht luigi »

misschien was het uit een goed hart, maar verstandig is het niet...
sir lochlander
Berichten: 233
Lid geworden op: do mar 04, 2004 2:00 am
Locatie: Leuven, Vlaams-Brabant
Contacteer:

Bericht: # 45341Bericht sir lochlander »

Ik heb uit onkunde en onwetendheid ook al heeeeeel veeeeeel onverstandige dingen gedaan :oops:
Mummelvrouw
Berichten: 838
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 2:00 am
Locatie: Harderwijk

Bericht: # 45352Bericht Mummelvrouw »

12 jaar geleden kocht Leo een rode 4, met gave bodem. Dachten we, tot het winter werd en het pekel de geverfde, getectyleerde plamuurlaag in no time wegvrat :evil: Zo kunstig gemaakt dat Leo het ondanks hamer en onder de auto liggend niet ontdekte :oops: veel leergeld betaald, de auto kon naar 6 maanden door naar de sloop :evil: :evil: Dat was geen onkunde, maar puur bedrog. Zulke lui heb je helaas ook
___________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
IgoR4
Berichten: 153
Lid geworden op: za jan 05, 2002 2:00 am
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Bericht: # 45358Bericht IgoR4 »

Kan me ook nog zo'n aankoop herinneren. Leuke donkergroene uit 1969, paar nieuwe spatbordjes erop, een keertje wat verse lak en klaar. Dacht ik... Totdat Wim & Jaap ermee aan de slag gingen, om 'm even 'tussen de bedrijven door' APK-waardig te maken. De nieuwe banden zaten er al omheen, toen de bodem aan de beurt was. Die had ik zelf goed bekeken, en dan vooral waar de achteras aan het chassis hangt, want daar kan het metaal weelderig roesten. Het zag er allemaal prachtig uit, en die roestsnippers in de bodemplaat konden wel met een paar plaatjes gerepareerd worden. De motor liep inmiddels ook weer puik! Wat een leuk autootje zou het worden.

Tja, die bodem... Bleek dat zomaar een stukje vloerplaat met een tangetje losgetrokken kon worden. En nog een stukje, en nog eentje, en... Uiteindelijk bleek zowat de complete vloer te bestaan uit dergelijke stukjes plaat, die keurig netjes aan elkaar gekit waren. Legpuzzel!!! Nooit gezien bij inspectie, want zoiets verwacht je niet... En het zag er allemaal ook wel érg strak uit. Voorin bestond de bodem uit een soort van dubbele kuip, die ik pas ontdekte nadat Wim & Jaap me erop wezen. En dan nog met moeite... Helaas: dit Viertje was alleen nog te redden met een ander chassis. Maar voor een dergelijke operatie was 'ie in mijn opinie (en die van m'n bank) toch te slecht.

De persoon die de auto voor best een aardig bedrag (tweeduizend gulden) aan mij verkocht had, had de auto bij een Renault-dealer vandaan, waar het Viertje ook al een paar jaar stilstond. Waarschijnlijk had nooit iemand gezien dat die bodem zó slecht was! Want waarom zou een dealer zolang een wrak bewaren???

Ik had de mazzel dat de verkoper - wel na enig aandringen - bereid was mij het complete aanschafbedrag terug te geven. Gelukkig maar, want ik ken een paar mensen die van dezelfde persoon nog altijd een bedragje terugkrijgen... Maar dat terzijde. Sindsdien ben ik wel op m'n hoede, ware het niet dat je je (ook ik!!!) altijd kunt vergissen. Zowel in een auto als in de verkopende partij..........

Beware!
4 + 5 = (mal)
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 45365Bericht brecht »

Mijn eertse GTL had ook een bodem van het nogal krokante type, maar die had me dan ook maar een six-pakje gekost. :)
Plaats reactie