deurrubbers kitten.

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

deurrubbers kitten.

Bericht: # 173714Bericht Sunra »

Ik moet de deurrubbers vervangen. Ik lees op "Forum" dat bisontix daarvoor geeigend is. Helaas is daar hier ( Spanje) niet aan te komen. Althans, ik heb het nog niet gevonden. Wel bisonKIT. Heeft iemand ervaring of het kitten van de rubbers daar ook goed mee is uit te voeren? Of anders moet ik geduld oefenen (omg) en wachten tot het een vlg keer uit Holland meekomt. Kan hier wel aan neopreen lijm komen. Weet iemand of dat een goed alternatief is?
jandoe1000
Berichten: 1674
Lid geworden op: ma dec 08, 2008 2:43 am

Re: deurrubbers kitten.

Bericht: # 173716Bericht jandoe1000 »

Bison KIT werkt ook (en is eigenlijk hetzelfde spul) maar Bison TIX is veel makkelijker te verwerken. Als je hele rubbers moet doen, zou ik niet met Bisonkit aan de gang gaan, voor een enkel stukje is dat geen probleem.
loeka-nl
Berichten: 171
Lid geworden op: za jul 27, 2013 3:40 pm

Re: deurrubbers kitten.

Bericht: # 173717Bericht loeka-nl »

Wat perfect gaat is gewoon superlijm Neem dan de dikke variant icm met activator
Steeds een stukje van 15cm lijmen Super resultaat !!!
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

Re: deurrubbers kitten.

Bericht: # 173720Bericht Sunra »

Loeka. Ik ben bekent dat Tix de stroperige versie is van de Kit ( hetzelfde product, met wat meer oplosmiddel) Ik heb echter nog niet eerder deurrubbers ingelijmd, en moet inderdaad hele rubbers van 3 deuren inlijmen ( 1 achterdeur was kennelijk al eens eerder onderhanden genomen) Vandaar mijn vraag, want met zulke lengte wil ik niet teveel moeten knoeien. Wat voor superlijm heb je ervaring mee?
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

Re: deurrubbers kitten.

Bericht: # 173721Bericht Sunra »

Loeka, Ik zie hier op internet al wat merken genoemd met activator o.a. van Bison, Q Bond en Beltraco. Ik neem aan dat je zoiets bedoeld?
loeka-nl
Berichten: 171
Lid geworden op: za jul 27, 2013 3:40 pm

Re: deurrubbers kitten.

Bericht: # 173723Bericht loeka-nl »

Ik haal mijn superlijm altijd in een modelbouw winkel die verkoopt verschillende diktes en heeft ook de activator
Je kan ook op internet kijken Bijvoorbeeld Conrad Pas wel op dat je de sponning heel goed ontvet en als je dat goed doet zit het rubber zo vast als een huis !! Dus wel in een keer goed doen anders heb je een flinke uitdaging
Groeten
Sunra
Berichten: 60
Lid geworden op: wo mei 08, 2019 7:51 am

Re: deurrubbers kitten.

Bericht: # 173725Bericht Sunra »

Hoi Loeka.
Bedankt voor tip. Ik zal er goed opletten, want ik heb geen zin alles over te moeten doen.
Plaats reactie