opmerkelijk lek

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gast

Bericht: # 1853Bericht Gast »

Wel wel....water in mijn r4tje. Onder mijn dashbord rechts lekt er water in de auto na een goeie regenbui.....alleen kan ik niet uitvinden waar het water erin komt. Poreus raamrubber en hoe kan ik dat zeker weten?
Gast

Bericht: # 1854Bericht Gast »

van dat raamrubber is een vermoeden is er ook een manier om dat vermoeden bevestigd te krijgen of moet ik dan maar gewoon de tuinslang erop zetten en maar afwachten?
Gast

Bericht: # 1892Bericht Gast »

roest onder t raam?
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 1905Bericht Folkert »

Lijkt me waarschijnlijker.
Gast

Bericht: # 1916Bericht Gast »

tja t rubber lekt bijna nooit :smile:
Gast

Bericht: # 1928Bericht Gast »

Ik heb precies hetzelfde probleem. En ik weet zeker dat mijn raamrubbers de boel goed afsluiten. Ik vermoed dat het vocht via ventilatiekanaal ofzo binnendringt. Heel vreemd hoor.
Gast

Bericht: # 1931Bericht Gast »

t kan best roest onder je rubber zijn!!
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 2003Bericht Ron »

Afhankelijk van waar precies de druppels vallen en of je wel echt druppels hebt gezien: het kan het raamrubber zijn, de kitlaag tussen de carrosserie en de bodem, via je ventilatiekanaal en slechte kit, gaten in de bodem, zelfs via de puntlassen in je goot kan het naar binnen komen.
Gast

Bericht: # 2006Bericht Gast »

roest is het zeker niet en de druppels hangen echt onder aan mijn dashbord en op zon hoogte dat het bijna niet via het afwateringsgootje naar binnen kan komen....dat gootje waar de motorkap invalt...maar inderdaad de rubbers zien er nog hartstikke goed uit maar ik had gehoord dat je dat op het oog niet zo goed kunt beoordelen...wordt dan toch waarschijnlijk het hele dashbord er maar afhalen om te zien waar het precies naar binnen komt...kost wat tijd maar misschien lost dat het wel op. Maar ja na 33 jaar mag er ook wel eens wat gaan lekken
Gast

Bericht: # 2412Bericht Gast »

lek gevonden!!!!!! Het zijn de afdichtrubbers van de ruitewissers. zo poreus als ik weet niet wat. Na al die regen van afgelopen week was mijn auto een zwembad geworden, is toch raar als je moet hozen in een auto...nu alleen die rubbers bestellen en er even inzetten alleen nu de volgende vraag is het daarvoor nodig dat ik de hele ruitewissermotor moet uitbouwen of kan ik er ook bij zonder dit te hoeven doen? Het schijnt namelijk niet zo'n leuke klus te zijn maar als het moet dan moet het
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 2414Bericht Goof »

Als het de rubbers aan de binnenkant zijn, dan heb je een probleem, want dat houdt in dat je dashboard eraf zal moeten, maar dat houdt dan ook meteen in dat de rubbers aan de buitenkant waarschijnlijk ook slecht zijn, want deze houden normaal al het water tegen, of het zou vanuit het luchttoevoerrooster (mooi galgje woord overigens) moeten komen. De buitenste rubbers zijn overigens heel makkelijk te vervangen. De rubbers, zowel buiten als binnen zijn overigens zo standaard, dat ik denk dat speciaal bestellen een kapitaal kost in vergelijking met een vergelijkbaar rubbertje.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 2415Bericht Gast »

Dashbord is er reeds af, en het zijn inderdaad ook de rubbers aan de binnenkant. maar vergelijkbare rubbers? misschien een stomme vraag maar waar kan ik die vinden dan? Ik hoopte eigenlijk dat ze ze in het magazijn zouden hebben of dat Ruud Wind ze misschien wel heeft?
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 2416Bericht Goof »

zo uit mijn hoofd te zeggen, zijn het vrij dikke, platte, ronde rubbers met een gat in het midden. Volgens mij moeten ze dat soort dingetjes bij zo'n beetje elke doe het zelf en/of autozaak hebben.

Silisonenkit doet trouwens ook wonderen wat dat betreft.
_________________
Renault-4-freak

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Da-Goof op 2002-02-28 12:29 ]</font>
Gast

Bericht: # 2417Bericht Gast »

Ik zal eens gaan kijken en siliconenkit daar had ik inderdaad ook al aan gedacht maar ik dacht laat ik het eens doen zoals het hoort en gewoon mooie nieuwe rubbers aanschaffen, trouwens je beschrijving van de rubbers was een juiste :smile:
Gast

Bericht: # 2574Bericht Gast »

Nu wel het is opgelost, siliconenkit doet inderdaad wonderen en nu het dashbord eraf is kan de boel daar eens mooi gereinigd worden, wat een stof :smile:
Plaats reactie