opmerkelijk lek

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Boerammetje
Berichten: 1534
Lid geworden op: vr jan 25, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht: # 2575Bericht Boerammetje »

Hmmm, volgens mij heeft mijn '69-er dezelfde problemen. Toen het ding buitenstond had ik ook altijd onverklaarbare voetenbaden. Ik zal die ruitenwisserrubbers ook eens even gaan controleren dit weekend!
Gast

Bericht: # 2577Bericht Gast »

Wie weet, die van mij is uit 68....alleen waren het niet alleen de rubbers ik kon de as van de ruitewisser ook gewoon heen en weer schuiven dus goed vast zaten ze zeker niet meer...dus wie weet helpt het al door ze gewoon even opnieuw vast te zetten
Gast

Bericht: # 2728Bericht Gast »

Krijg nou wat...Lekker met mijn R4 door de regen aan het rijden omdat ie niet langer meer lekt.....met een glimlach over de weg zullen we maar zeggen. Houden na een minuut of twintig toch ineens de ruitenwissers er mee op....zomaar terwijl ze zo vrolijk aan het wapperen waren. Dan toch maar weer opnieuw beginnen...zou het stangenstelsel soms vast zitten. Of heeft iemand heel snel voor mij de makkelijke oplossing? Symptoom: als ik de schakelaar indruk hoor ik klik en uitzet hoor ik een hardere klik..zeer apart. Een iets mindere grote glimlach nu maar wel droge voeten!!!!!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 2730Bericht Goof »

alle schakelaars van een r4 "klikken" als je ze indrukt :smile:
Lijkt me eerlijk gezegd meer een electrische storing. Probeer eens stroom rechtstreeks op de motor te zetten, dan weet je of die nog werkt. Of probeer een andere schakelaar. Hoe heb je het probleem opgelost, met kit of met nieuwe rubbers? Kijk of je de motor eraf kunt halen en probeer de handel eens handmatig rond te draaien. Let wel op dat je alles in de goede positie terug zet (anders dan wissen ze ook een gedeelte van je carrosserie en dat is niet leuk)
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Gast

Bericht: # 2732Bericht Gast »

De rubbers waren nog wel ok...ze sloten alleen niet goed aan dus vastgezet en voor de zekerheid ook wat kit eromheen en fantastico!!!! over dat klikken: het zal wel niets voor niets een klikschakelaar heten :grin:
Wat de ruitenwissers betreft....na een klein duwtje doen ze het wel weer even maar dan houden ze weer op....dus zo vast kunnen ze ook weer niet zitten, dus wie weet maakt ie ergens geen goed contact. Ik zal eens gaan speuren.
Gast

Bericht: # 2961Bericht Gast »

Tsja de ruitenwissermotor is niet kapot maar nu draaide aan de buitenkant niet alleen de as maar tevens alles wat daaraan bevestigd zit, zoals rubber en afdichtkapjes. Met andere woorden de as zit vast, wat kruipolie erop gespoten in de hoop dat het daardoor weer loskomt en anders maar op zoek naar een nieuw asje als die al los te koop zijn en anders dan wordt het maar een compleet nieuw stangenstelsel, maar ik hou liever de oude dus als iemand weet hoe ik dit nu weer op kan lossen dan graag!!!!! Mijn ruitenwissers zullen jullie dankbaar zijn! en ik ook
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 2963Bericht Jan-Geert »

hmm suc6!
Gast

Bericht: # 2964Bericht Gast »

mentale ondersteuning is ook altijd welkom:)
Gebruikersavatar
Jan-Geert
Berichten: 993
Lid geworden op: za mar 16, 2002 2:00 am
Locatie: Waskemeer
Contacteer:

Bericht: # 2965Bericht Jan-Geert »

tja ik ben niet zo thuis in de oudere 4tjes sorry...
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 2966Bericht Goof »

dan zit je metalen as vast in je bronzen busje. Als je de hele unit eruit haalt, kun je alles los halen en je as er met een hamer uit slaan. Met een wattenstaafje en koperpoets de binnenkant van je bronzen bus glad en schoon maken de je asje oppoetsen en er wat olie tussen doen. Alles weer monteren en het zou dan weer moeten werken.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Wim Peters
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 28, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 2983Bericht Wim Peters »

Heb eindelijk mijn wachtwoord weer teruggevonden :smile:
Bedankt en ga het meteen vanmiddag proberen.
Wordt dus vervolgd.

En Jan-Geert, succes wensen kan ik altijd gebruiken!
mad
Berichten: 19
Lid geworden op: di feb 05, 2002 2:00 am
Locatie: amsterdam
Contacteer:

Bericht: # 3112Bericht mad »

Op 2002-02-28 11:36, schreef Anonymous:
lek gevonden!!!!!! Het zijn de afdichtrubbers van de ruitewissers. zo poreus als ik weet niet wat. Na al die regen van afgelopen week was mijn auto een zwembad geworden, is toch raar als je moet hozen in een auto...nu alleen die rubbers bestellen en er even inzetten alleen nu de volgende vraag is het daarvoor nodig dat ik de hele ruitewissermotor moet uitbouwen of kan ik er ook bij zonder dit te hoeven doen? Het schijnt namelijk niet zo'n leuke klus te zijn maar als het moet dan moet het
Wilde ik je net gaan vertellen
Wim Peters
Berichten: 16
Lid geworden op: ma jan 28, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 3201Bericht Wim Peters »

Okee...geprobeerd, maar dat asje zit muur maar dan ook echt muurvast, dus ja eigenlijk heb ik het opgegeven en een nieuw setje bij Ruud Wind besteld. Met een beetje geluk is het er van het weekend en dan krijg ik het hopelijk op tijd af voor de APK, we zullen zien

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Wim Peters op 2002-03-29 12:19 ]</font>
Plaats reactie