Twingo vouwdak gemonteerd

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Grootj
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 13, 2013 5:08 pm

Twingo vouwdak gemonteerd

Bericht: # 162041Bericht Grootj »

Hoi,

Afgelopen zaterdag een twingodakje in mijn R4 gebouwd:

Met oude zonnedakje verwijderd:
Afbeelding

Eindresultaat:

Afbeelding

Zie album voor nog een paar foto's:
https://goo.gl/photos/FB6S63MRRNF9LAnd7

In totaal 5 uur bezig geweest (in mijn eentje) en dat lag voornamlijk aan het moeten bijslijpen van de uitsparing. Ondanks de mal had ik het gat op de meeste plaatsen toch iets te klein gemaakt... :roll:

Gereedschap:
- Decoupeerzaag
- ratel met nummer 10
- slijptol met doorslijpschijf
- slijptop met afbraamschijf
- zinc-primer om de slijpranden te behandelen.

Het gat heb ik met de decoupeerzaag gemaakt en bijgewerkt met de slijptollen.

Ik heb de mal (stuk dak van auto waar het vouwdak is uitgeslepen) nog beschikbaar voor als iemand alleen een dak heeft en geen mal. De kale plekken in de hoeken van de mal heb ik gemaakt ivm het wegslijpen van een opstaand randje, op die manier lag de mal vlakker op het dak.

Zonnedakje is nu over dus als iemand daar nog interesse in heeft??
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Twingo vouwdak gemonteerd

Bericht: # 162049Bericht Okido »

Netjes, leuke bijpassende kleur.
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5172
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Twingo vouwdak gemonteerd

Bericht: # 162052Bericht Bertje »

Ik heb nog zo'n zonnedakje liggen om ooit eens in te bouwen. Vanwaar ben jij overgestapt van zonnedak naar vouwdak?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Grootj
Berichten: 17
Lid geworden op: wo mar 13, 2013 5:08 pm

Re: Twingo vouwdak gemonteerd

Bericht: # 162053Bericht Grootj »

Kleur was inderdaad een mooie vondst, de meeste zijn zwart, maar dit vind ik veel mooier! :D

Het zonnedakje lekte een beetje en ik had al met jalousie naar R4's met zo'n dakje gekeken dus ik dacht als ik dat zonnedakje toch los moet halen ivm opnieuw afkitten dan kan ik er ook wel een vouwdakje inbouwen... :o

Was iets meer werk dan gedacht en het weer speelde ook niet echt mee (gewoon slechte planning van mij natuurlijk...), maar uiteindelijk is het resultaat wel TOP! :D

Nog een top tip voor als je dit zelf ook wilt doen, Of het interieur afdekken met een doek, of, wellicht makkelijker; stoelen en bank verwijderen.

P.s. Voor mensen die niet te ver van de grens wonen: in Duitsland zijn deze vouwdaken een stuk goedkoper!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Twingo vouwdak gemonteerd

Bericht: # 162054Bericht R4F6GTX Automaat »

in het buitenland zijn ze een stuk goedkoper; verleden jaar kocht ik ze in Nederland voor 50 euro per stuk, meestal inclusief een stuk dak van de Twingo wat makkelijk is omdat je dan de juiste maten hebt voor in de 4 te bouwen. Dit jaar zijn er niet veel meer en er word 125-150 gevraagd en dat vond ik teveel voor mijn Renootje, want alles was okee alleen was de hendel afgebroken. Een andere optie was het hele Renootje verkopen wat ik dan maar gedaan heb want dan kan ik meer tijd in mijn andere R4 stoppen zodat die ook weer eens (legaal) op de weg komt...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie