Afstellen achterklep....r4GTL

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Afstellen achterklep....r4GTL

Bericht: # 161663Bericht Elleirim »

Hoi allemaal, sinds een week scheurt mijn vrouw in haar zwarte R4 met APK rond nadat hij 11 jaar geleden voor het laatst op de weg was verschenen.
En dan komen er tijdens het rijden toch altijd wat ongemakjes naar boven... In dit geval maar 1 echte trouwens!
Het gaat erom dat de auto tijdens rijden nogal naar uitlaatgas ruikt....en niet bij een stoplicht! Dus het lijkt mij dat de gassen 'in' de auto worden gezogen door de belachelijke naden/kieren tussen klep en carrosserie.
Nu heb ik het hier al eens over het nieuwe kleprubber gehad, dat ging erom hoe hij geplaatst moest worden....welke kant op de klep moest worden gelijmd...

Wat is nu de truc??? 3 lagen schuimband? Aan de klep is zeer weinig te stellen iig...en links lijkt de klep niet genoeg te kunnen zakken om de naad onderop weg te krijgen?

Ik hoop dat iemand een goede manier weet?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Afstellen achterklep....r4GTL

Bericht: # 161664Bericht Tweety »

uitlaat naar de zijkant...
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Afstellen achterklep....r4GTL

Bericht: # 161666Bericht Elleirim »

(nw)
diamond
Berichten: 298
Lid geworden op: za sep 19, 2015 11:41 pm

Re: Afstellen achterklep....r4GTL

Bericht: # 161668Bericht diamond »

Ik zou nog eens goed kijken naar de aansluiting: uitlaat door het voorspatbord met de klem verbinding op het spruitstuk.
Een testje is vaak even een oude doek tegen de uitlaat uitgang houden en een tikje gas geven.
Ik rij een R4 daar kijk je op meerdere plaatsen naar buiten :D maar ruik geen uitlaatgassen.
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Afstellen achterklep....r4GTL

Bericht: # 161671Bericht Elleirim »

Ok, dank je!
Zou dat dan ook kunnen kloppen dat er bij een stoplicht niets te ruiken is? Alleen bij rijden?
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Afstellen achterklep....r4GTL

Bericht: # 161672Bericht Tweety »

Ik ben opgegroeit terwijl mijn moeder een viertje had. en via de achterklep werden de uitlaatgassen terug de auto ingezogen. das niet nieuw. het vacuum wat onde het rijden achter de auto ontstaat zuigt 't precies door de onderste naad naar binnen. Volgens mij komt 't regelmatig voor dat de scharnierdelen die bovenop het dak gelast zitten verzakken, maar het slot en de beugel kan je volgens mij stellen. 't is niet een echt goed systeem die achterklep, nog een reden om een F6 te kopen (is ook 30cm langer en dat slaapt ook beter...)
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Afstellen achterklep....r4GTL

Bericht: # 161673Bericht Elleirim »

Hahaha.....eerst maar even genieten van deze.....heb er nu zelfplakkende strookjes ondervloer tegenaan geplakt :D
Plaats reactie