achterklepveer weer monteren

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: achterklepveer weer monteren

Bericht: # 160703Bericht Elleirim »

Dank voor de opkikker, ik geloof zeker nog dat er hoop is, ga 'gewoon' nieuwe remschoenen, cilinders en handremkabels bestellen en idd dd lampjes.

A.s.Zaterdag gaat de garagehouder de bodem eens goed bekijken en offerte maken voor dat gedeelte, de rest wil ik zelf doen, en wat betreft 'tijd'....dat heb ik meer dan genoeg, alleen wil de gezondheid en dan vooral de beweeglijkheid al 8 jaar niet meer zo ....euhhh...soepel gaan, heb de reumavorm Bechterew sinds ik 42 ben en sindsdien kan ik niet meer zitten en ook steeds minder lang staan, vandaar dat het laswerk (voor mij dan) moeilijk gaat.

In het verleden heb ik hobbymatig meerdere Alfa's (spider&GTV2000) gerestaureerd, dus sleutelkennis is er, alleen geen specifieke R4 kennis
JanHarmsma
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mar 24, 2021 10:25 pm

Re: achterklepveer weer monteren

Bericht: # 178099Bericht JanHarmsma »

Hier een nieuw lid die zijn Renault 4 van 1983 terug kreeg van de spuiter. Ik krijg de arm met spanveer die de achterklep hoog moet houden niet goed gemonteerd. Als ik het eerder op dit forum gegeven antwoord volg en de beugel los heb van de achterklep en dan boven langs naar de rugleuning van de achterbank draai dan geeft hij weerstand en dat betekent volgens mij dat de klep naar beneden wordt getrokken in plaats van open gedrukt. Wie kan mij uit de droom helpen?
JanHarmsma
Berichten: 2
Lid geworden op: wo mar 24, 2021 10:25 pm

Re: achterklepveer weer monteren

Bericht: # 178348Bericht JanHarmsma »

Jammer dat zo’n vraag helemaal achteraankomt te staan want danko t er ook geen reactie. Harry Velthuis uit Emmen waarmee ik via marktplaats contact kreeg, stuurde mij instructies met foto’s en dat werkte verhelderend.
Plaats reactie