bodem renault 4 lassen/vervangen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
De bodem van mij R4F6 is slecht (verrassend!)
een handige vriend wil het slechte deel eruit slijpen en een nieuw stuk plaatwerk erin zetten.
Het gaat feitelijk om het hele deel van links naar rechts of andersom vooraan (dus waar je je voeten plaatst.
kan dit, welk soort plaat zet je ter vervanging en heeft iemand nog goede tips en de zogenaamde 'praktische wenken'?
een handige vriend wil het slechte deel eruit slijpen en een nieuw stuk plaatwerk erin zetten.
Het gaat feitelijk om het hele deel van links naar rechts of andersom vooraan (dus waar je je voeten plaatst.
kan dit, welk soort plaat zet je ter vervanging en heeft iemand nog goede tips en de zogenaamde 'praktische wenken'?
Ik denk dat je beter gewoon een halve bodemplaat kunt kopen. Het losse plaatwerk wel te verstaan. Eerst de oude losboren (puntlassen) en dan de nieuwe terug lassen. De hele plaat kun je ook vervangen.
Ik heb indertijd ook met allerlei platen en plaatje liggen kloten en het is dat ik toen niet wist dat dit plaatwerk nog te koop is, anders had ik de hele plaat vervangen.
Ik heb indertijd ook met allerlei platen en plaatje liggen kloten en het is dat ik toen niet wist dat dit plaatwerk nog te koop is, anders had ik de hele plaat vervangen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
R4: last but not leased
-------
Ja, ik was eigenlijk van plan een 'gewoon' stuk plaat te nemen en dan die hele voorkant eruit te (laten) halen. Je zou ter versteviging ook nog een paar balkjes in de lengte kunnen lassen.
Wat is trouwens dan vervolgens de beste wijze om de plaat te 'impregneren' tegen verdere roestvorming?
Overigens is de huidige roestvorming van binnen naar buiten gegaan. Dit omdat er water binnenkomt via de opening van de stuurstang naar de motor en omdat de deur niet erg goed sluit.
Het rubber rond de stuurstang is ver versleten en heeft een scheur. Kun je dat vervangen? En wat te doen met de deuren, die sluiten niet helemaal goed aan.
Wat is trouwens dan vervolgens de beste wijze om de plaat te 'impregneren' tegen verdere roestvorming?
Overigens is de huidige roestvorming van binnen naar buiten gegaan. Dit omdat er water binnenkomt via de opening van de stuurstang naar de motor en omdat de deur niet erg goed sluit.
Het rubber rond de stuurstang is ver versleten en heeft een scheur. Kun je dat vervangen? En wat te doen met de deuren, die sluiten niet helemaal goed aan.
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Prima, ik hoor het al, alles van metaal is goed, zolang het maar dicht is.
dan nog even over dat rubber rond de stuurstang, kun je dat gemakkelijk vervangen? en waar haal ik dat vandaan?
En dan de fameuze apk keuring, hoe kijken ze tegen al dat las en lapwerk aan, geeft dat problemen of valt het wel mee?
dan nog even over dat rubber rond de stuurstang, kun je dat gemakkelijk vervangen? en waar haal ik dat vandaan?
En dan de fameuze apk keuring, hoe kijken ze tegen al dat las en lapwerk aan, geeft dat problemen of valt het wel mee?
Bij het magazijn of een steunpunt moet zo'n rubber wel te krijgen zijn. Ik ben wel bang dat je "even" je hele stuurstang moet verwijderen, want hij zal wel niet over het brede stuk onder bij het stuurhuis passen.
Over laswerk en APK: In principe is het volledig toegestaan. Correct gelast is goed hersteld! Al heb je wel keurmeesters en keurmeesters. De ene keurt het liefst drie jaar oude auto's, zodattie nergens echt op hoeft te letten en de andere vindt het wel leuk, zo'n oud autootje die door de liefhebber op de weg gehouden wordt. Als je de keuze hebt: kies voor de laatste...
Over laswerk en APK: In principe is het volledig toegestaan. Correct gelast is goed hersteld! Al heb je wel keurmeesters en keurmeesters. De ene keurt het liefst drie jaar oude auto's, zodattie nergens echt op hoeft te letten en de andere vindt het wel leuk, zo'n oud autootje die door de liefhebber op de weg gehouden wordt. Als je de keuze hebt: kies voor de laatste...