Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
winnie20
Berichten: 47
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 7:47 pm

Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Bericht: # 146144Bericht winnie20 »

Aan de beide zijde van mijn R4 zijn de achterbalken geheel door en weg gerot.
Inmiddels heb ik de delen die rot zijn er uit geslepen en ben nu bezig nieuwe delen
te maken om die er in te lassen. Echter heb ik de 2 schuine kanten qua afmetingen niet. Dit is het schanierende deel waar de achteras aan zit (swingingarm?) met de drie bout gaten.
Aan de hand van de mal (weebly) kan ik dit wel bij benadering bepalen maar het is fijner als
iemand de maten heeft.
Samen werken slimmer werken
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Bericht: # 146151Bericht Tweety »

Bedoel je die dingen..

http://www.franzose.de/de/Renault/R4/Hi ... /ANR81069/" onclick="window.open(this.href);return false;

of het deel waar ze aan bevestigt worden...?

http://www.franzose.de/de/Renault/R4/Hi ... /ANR87010/" onclick="window.open(this.href);return false;

kan je dus zo kopen, rechter-zijbalk inzetstuk is volgens mij net niet helemaal goed gemaakt (of de linkerkant) rechts moet het plaatje wat de balk op de achterplaat fixeerd ipv de achterplaat terwijl het er links bovenop moet (scheeldt dus +- 1.5mm)
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5172
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Bericht: # 146158Bericht Bertje »

winnie20 schreef: Aan de hand van de mal (weebly) kan ik dit wel bij benadering bepalen maar het is fijner als
iemand de maten heeft.
Snap ik niet. De plek van die gaten komt vrij nauw, dit bepaal je het makkelijkst en best met een goede mal (die je maakt vóórdat je het oude spul wegflext), de boel daar goed uitmeten tov referentiepunten die je nog hebt is best lastig. Dacht dat Fons daar echter wel een paar getallen voor had.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
winnie20
Berichten: 47
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 7:47 pm

Re: Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Bericht: # 146167Bericht winnie20 »

Het gaat om de afschuining van de chassis balk, Dus zonder de achteras. Als ik de plaatjes van jullie zo bekijk zal de afschuining ca. 45 grd. zijn. Mocht iemand zo'n tekening hebben dan graag.
Samen werken slimmer werken
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Bericht: # 146169Bericht Tweety »

als de gaten op de goeie plek zitten maakt hoe schuin dat is niet zoveel uit, maar is inderdaad 45 gr. lengte en hoogte van de gaten luistert echt heel nauw..
winnie20
Berichten: 47
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 7:47 pm

Re: Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Bericht: # 146200Bericht winnie20 »

tweety zie hier de foto waarom de maten niet over te nemen waren[img][IMG00458-20130505-1500/img]
Samen werken slimmer werken
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Bericht: # 146207Bericht Tweety »

Ik kan de foto niet zien, je hebt 't niet helemaal goed gedaan, is ook een rot systeem, ik zit te denken om de foto's gewoon op Facebook te zetten en daar een link naartoe, maar is niet zo van belang. ehm Zit de achteras er nog onder ?? anders kan ik ook wel ff voor je meten, maar of die van mij nog precies recht is ?? :lol: hij rijdt wel mooi rechtuit, misschien is er inderdaad iemand die de maten wel heeft kijk is bij heh hoe heet die gast ook weer, die Oranje R4 uit groningen.. die heeft die maten wel zoek de items maar 's door...
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: Afmetingen chassisbalk achterwielophanging

Bericht: # 146220Bericht harbourseal »

Probeer maar hier. die gast uit Groningen heet Rutger-Peer


viewtopic.php?f=2&t=11759&hilit=rutger+peer" onclick="window.open(this.href);return false;
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Plaats reactie