gaatje in bodem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Poolvos
Berichten: 12
Lid geworden op: do okt 03, 2002 2:00 am
Locatie: Venlo

Bericht: # 13207Bericht Poolvos »

Een klein gaatje in de bodem, bij de passagiersstoel, van 2 bij 1 cm, moet dat gelast worden of mag dat ook met polyestermatjes bijgewerkt worden??
M v Leipsig
Berichten: 29
Lid geworden op: vr nov 22, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 13216Bericht M v Leipsig »

Ik dacht ook: Ach.... dat ene kleine gaatje... Echter toen ik met de staalborstel aan de slag ging bleek al gauw dat het hele voorste deel van de bodemplaat besmet was. Bofte ik even dat mijn vader prima met een lasapparaat aan de slag kan. Wat ik wil zeggen is: Kijk het heel goed na!!! En maak het dicht want voor je het weet heb je misschien wel een gatenkaas. Kijk ook goed wat de oorzaak van het gaatje is. Misschien komt er wel water door openingen naar binnen en blijft lekker tussen je matten en je metaal staan. Dit was bij mij het geval terwijl ik dit lange tijd niet wist.....
Poolvos
Berichten: 12
Lid geworden op: do okt 03, 2002 2:00 am
Locatie: Venlo

Bericht: # 13244Bericht Poolvos »

Er komt inderdaad water binnen, zo heb ik het gaatje ook ontdekt. Helaas weet ik nog niet via welke weg.
Maar het antwoord is dus flink schoonmaken en lassen!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 13245Bericht Goof »

Vertel eens waar dat gaatje precies zit dan.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Poolvos
Berichten: 12
Lid geworden op: do okt 03, 2002 2:00 am
Locatie: Venlo

Bericht: # 13291Bericht Poolvos »

Ik zal proberen een fotootje te maken, maar het zit bijna in het midden voor de bijrijdersstoel, daar dus waar je ongeveer de hielen neerzet.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 13320Bericht Folkert »

Maak dat dan maar eens goed schoon en kijk hoe groot het gat werkelijk is... Ik wil je niet bang maken, maar uh....
parisienne4

Bericht: # 13330Bericht parisienne4 »

polyestermatje is voor APK keurmeester vloeken in de kerk, kun je er nog beter een flinke euroflap overheen plakken, misschien ziet hij dat gaatje dan niet.
dit is GEEN advies van
Dr.Quatre.
Ron
Berichten: 1721
Lid geworden op: ma dec 17, 2001 2:00 am
Locatie: Maassluis

Bericht: # 13332Bericht Ron »

Polyester is alleen waterdicht, het redt je 4 niet. Lassen is het devies.
Hangt er allemaal vanaf of je iemand bent van de korte of de lange termijn.
Je 4 denkt alleen in de lange termijn dus als je hem wilt helpen..., moet je lassen.

En de keurmeester, astie dat gat zelf niet gerepareerd heeft, zal ook willen kijken wat voor gat dat dan wel niet is. Polyester breekt eerder onder een schroevendraaierpunt dan een gelast plaatje.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-01-10 23:22 ]</font>
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 13410Bericht jbeekmann »

,maar, om mijn stem ook nog maar even te laten gelden, bij mijn weten is het niet verplicht om dat te lassen. Er moet een bepaalt percentage van die plaat heel en stevig zijn en als het GEEN DRAGEND DEEL is hoeft het niet per sé gelast te worden.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 13412Bericht Goof »

Er zijn idd regels voor het roesten van dragende delen. Een gaatje zoals jij dat omschrijft is niet groot genoeg om de wagen op af te keuren. Ik geloof dat maximaal 1/3 van een dragend deel doorgeroest mag zijn. nou is dat uiteraard vaak moeilijk te bepalen, maar het geeft wel een indicatie.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Poolvos
Berichten: 12
Lid geworden op: do okt 03, 2002 2:00 am
Locatie: Venlo

Bericht: # 13433Bericht Poolvos »

Bedankt, het is me nu wel duidelijk wat me te doen staat, alleen nog wachten op een beetje beter weer.
Heeft iemand misschien een idee hoe het water zo makkelijk naar binnen komt, alleen door de ruitrubbers lijkt me niet mogelijk? het gebeurde trouwens toen hij gewoon stil stond.
Gebruikersavatar
Folkert
Berichten: 1447
Lid geworden op: di dec 18, 2001 2:00 am
Locatie: Hoevelaken

Bericht: # 13439Bericht Folkert »

Heeft iemand een betere verklaring dan via de ventilatieroosters?
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 13442Bericht an3s »

Nee, het rooster is vrijwel altijd raak. Goed vastmaken en afkitten met zwarte silicone kit is het devies.
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Gebruikersavatar
Goof
Berichten: 1782
Lid geworden op: wo jan 09, 2002 2:00 am
Locatie: N 51 15.32, E 5 33.206

Bericht: # 13446Bericht Goof »

Maakt niks uit, want het water kan gewoon door het rooster. Ik denk dat je ergens in die bak erachter problemen hebt of dat je afvoer achter je kachel verstopt zit. Ik zou zeggen, verwijder de kachel unit eens en kijk daarachter eens goed rond.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
M v Leipsig
Berichten: 29
Lid geworden op: vr nov 22, 2002 2:00 am
Locatie: Utrecht

Bericht: # 13467Bericht M v Leipsig »

Het water kan op verschillende manieren naar binnen, heb ik gemerkt. Uit eigen ervaring kan ik je het volgende zeggen. Om de eerste oorzaak moest ik hard lachen toen ik het eindelijk merkte: Er bleek een knikker in de lucht-uitgang in het dashboard te zijn gevallen. Hierdoor was het water-afvoer-bakje onder het kacheltje verstopt en liep dus constant over. Na dit verholpen te hebben bleek er ook veel water door het voorraam-rubber te stromen, op een plek waar zich onder de rubber al een mooie opening hed gevormd... Verder komt er nog steeds (een klein beetje) water binnen via mijn niet meer zo beste portierrubbers... ik zou het allemaal ff onderzoeken, mazzel
Plaats reactie