deurrubbers en open deur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
lejeune
Berichten: 84
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 8:09 pm
Contacteer:

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 117810Bericht lejeune »

Op de site naar de knop linksboven 'kits de joint par vehicules', 'renault', 'renault 4L', ga naar de derde pagina en kies 'joints de quat(re portes)' et voila!

http://www.comptoir-carrosserie.fr/kits ... ts_id/1517" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb trouwens ook de 'tapis avant et arriere' gekocht, staat eronder: een setje gloednieuwe rubbermatten (3 stuks, niet de achterbak).

Je kunt ze ook bellen, Wel Frans praten maar ze zijn supervriendelijk en behulpzaam.

Succes!
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 117818Bericht BVDP »

Prima, bedankt. Ik heb net voor vier deuren en achterklep besteld (per meter). Ik ben de rubbers van Reno 4 beu. Ze zitten er nu al maanden op en er veranderd echt niets. Gewoon er af dus en hopelijk nu goede er op. Wordt vervolgd dus.

mvg bart
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 118213Bericht BVDP »

Gisteren mijn nieuwe rubbers gemonteerd. Zat vanaf het begin goed. De celstructuur van de rubbers is veel groter en daardoor zijn ze veel soepeler dan de Reno 4 exemplaren. Mijn deuren waren afgesteld op de reno 4 rubbers nadat ze er al maanden opzaten en sloten net. Met de nieuwe rubbers sloten al direct veel beter en ik laat ze nu nog wat 'zetten' en stel dan mijn deuren opnieuw af. Komt echt wel goed dus. Een aanrader.

mvg Bart
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 120832Bericht GijSsie »

lejeune schreef:Op de site naar de knop linksboven 'kits de joint par vehicules', 'renault', 'renault 4L', ga naar de derde pagina en kies 'joints de quat(re portes)' et voila!

http://www.comptoir-carrosserie.fr/kits ... ts_id/1517" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb trouwens ook de 'tapis avant et arriere' gekocht, staat eronder: een setje gloednieuwe rubbermatten (3 stuks, niet de achterbak).

Je kunt ze ook bellen, Wel Frans praten maar ze zijn supervriendelijk en behulpzaam.

Succes!
Hoe bevallen deze rubbers op de lange termijn? Met welke lijm heb je ze gemonteerd?
Savane 1993 =D
Gebruikersavatar
lejeune
Berichten: 84
Lid geworden op: ma okt 20, 2008 8:09 pm
Contacteer:

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 120834Bericht lejeune »

Ze bevallen nog steeds prima (4 maanden). Ik heb ze er met bisontix ingelijmd. Werkt prima maar smeer er niet teveel op want het droogt lelijk op.
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 3124
Lid geworden op: do apr 04, 2002 2:00 am
Locatie: ZZ9 Plural Z Alpha
Contacteer:

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 120836Bericht Hanz »

de directe URL om alles wat Comptoir Carrosserie voor de R4 heeft te zien hier
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 120837Bericht GijSsie »

Dank Lejeune en Hans!

Ik heb de deurrubbers bij melun retropassion besteld, ze hadden meerdere onderdelen die ik nodig heb. Ik denk dat melun de rubbers ook van comptoire carrosserie weghaald.

Het is mooi dat voor de voorstoelen en achterstoelen nog nieuwe matten te krijgen zijn, maar weet iemand ook iets voor de laadvloer? Moet je zelf zeker aan de slag? Zelf een grote rubbermat op maat snijden?
Savane 1993 =D
Jakke
Berichten: 91
Lid geworden op: ma feb 10, 2003 2:00 am
Locatie: Lille

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 120847Bericht Jakke »

ik denk dat ik er nog wel eentje heb liggen! (vertrek nu wel voor 2 weken met vakantie ...)
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 125950Bericht BVDP »

Ik heb gezien dat bij Der Franzose de 'volle' deurrubbers die ze aanboden vervangen zijn door holle. Vroeger hadden ze er ook al voor oudere modellen maar nu dus blijkbaar ook voor de latere modellen. Heeft iemand er al ervaring mee?
Ik overweeg om ze te bestellen. De reno 4 rubbers waren shit maar deze van comptoir 'zette' ook na een jaar nog niet. Enkel de oude rubber die ik terug op de chauffeurs deur had gezet is echt goed te noemen.

http://www.franzose.de/de/Citroen-2CV/A ... /ANR87050/
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 127372Bericht BVDP »

Ondertussen heb ik de holle rubbers van Der Franzose besteld en gemonteerd. Ik heb eerst de oude verwijderd, de deur afgesteld zoals ik ze wil (vlot sluitend en als ze toe is mooi aansluitend met de lijn van de carrosserie), dan de rubbers er in gebracht. Het zat direct goed.
Bij de vorige rubbers kreeg je de deuren wel dicht maar stond de deur nog te ver 'open'. Ze sloten niet mooi aan bij de lijn van de carrosserie en van achteruit bekeken leek het of ze allemaal niet echt in slot gevallen waren. In tegenstelling tot de eerste set die ik had van Reno 4, toen sloten de deuren in het begin gewoon niet, later nog vrij slecht, zeker de chauffeursdeur.
De laatste rubbers zijn hol dus ik vermoed dat ze na verloop van tijd hier en daar wel gaan openkomen. Ff afwachten na hoeveel jaar dat is en hopelijk kan ik ze dan gewoon herstellen met de 'Fix All' methode die Jakke hierboven beschreef.
Eindelijk toch weer netjes sluitende deuren dus.

mvg Bart
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 462
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 127384Bericht ervaar.R4 »

BVDP schreef:...de holle rubbers van Der Franzose besteld en gemonteerd...
Eindelijk toch weer netjes sluitende deuren dus.

mvg Bart
Ik zou graag willen horen van je, hoe deze holle rubbers (en deuren) zich gedragen bij 100-120 km/ u...

Klapperen de deuren niet door de luchtdruk bij hogere snelheid ?


Alvast bedankt voor je reactie ! (baai)
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 127425Bericht BVDP »

ervaar.R4 schreef:Ik zou graag willen horen van je, hoe deze holle rubbers (en deuren) zich gedragen bij 100-120 km/ u...

Klapperen de deuren niet door de luchtdruk bij hogere snelheid ?
Nee, dat is geen probleem. 120 heb ik nog niet gehaald :-)

mvg Bart
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 131231Bericht Rutger-peer »

Heeft iemand van jullie nog ervaring met de deurrubbers die Melun Retro Passion momenteel verkoopt? Ik kan nu niet op de site komen, die ligt plat maar ik wou een order plaatsen en eventueel ook deurrubbers bestellen aangezien die daar maar 4,60 per meter kosten, leek me voordelig.

Heb teveel vervelende verhalen gehoord over deurrubbers om nu de verkeerde te kopen, vandaar graag advies!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 131232Bericht harbourseal »

Hoi Rutger
Harry is lekker dichtbij voor jou, Heeft prima rubbers per meter.

Groet, Robert
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 131255Bericht Rutger-peer »

Klopt, is ook prima, maar 8 euro per meter is nogal een verschil met 4,50 per meter, gezien het aantal meters wat ik nodig heb. Daar komt bij dat ik meer bij Melun bestel, dus die verzendkosten betaal ik sowieso al.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
Plaats reactie