deurrubbers en open deur

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 131273Bericht GijSsie »

Ze hebben ook goede dakrandprofiel, in zwart. Kon ik in NL niet aan direct aankomen. En ze hebben zwarte pees voor in de voor- en achterruit.
Savane 1993 =D
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 131312Bericht ap »

bestel aub wel holle rubbers!!! van de massieve heb je veel nawerk.
Gebruikersavatar
Voormalig Steunpunt NO
Berichten: 1013
Lid geworden op: zo apr 28, 2002 2:00 am
Locatie: Weerdinge (Emmen)

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 131316Bericht Voormalig Steunpunt NO »

ap schreef:bestel aub wel holle rubbers!!! van de massieve heb je veel nawerk.
Dat is wel raar!
Waarom heeft meneer Renault dan zelf geen holle rubbers geplaatst?
Het is zo dat een paar jaar geleden er imitatierubbers op de markt waren, die wat betreft sponzigheid en dikte net even aan de forse kant waren.
Daarbij was er nawerk bij het afstellen van de slotvangers.
Maar de huidige generatie portierrubbers zijn wat betreft structuur, souplesse en vorm vergelijkbaar met de originele Renault rubbers.
Geïnteresseerden stuur ik graag een monster op.

Groet
Harry Velthuis
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 131323Bericht Rutger-peer »

Heb ze al besteld! En die op mijn auto zaten waren ook niet hol maar zoals Harry zegt, meer sponzig. We zullen zien en ik zal de ervaringen op het forum delen in mijn topic!

@ Gijssie, bedankt voor de antwoorden op mijn vragen!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
lillywashere
Berichten: 132
Lid geworden op: do sep 11, 2003 2:00 am
Locatie: Olst

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 132466Bericht lillywashere »

dus eigenlijk vindt iedereen iets anders en hangt het ook met de montage samen..??
sta zelf voor de keuze om rubbers te bestellen en merk al dat het lastig is om een goede keuze te maken.
zal de tips nog eens doornemen en hoor graag de ervaringen van rutger.

groetjes maike
Lilly 2.0, Biggo en project Lilly...
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 132468Bericht Rutger-peer »

Hee Maike,

Ik heb de rubbers bij Melun besteld, je krijgt ze daar voor een mooie prijs en ze zijn voor zover ik kan zien identiek aan de originele rubbers (heb ze vergeleken). Heb de deuren niet in 1 keer mooi dicht kunnen drukken dus heb ze nu een weekje in "losse stand" laten "zetten", hoop de deuren komend weekend goed te kunnen sluiten. Voor de rest vond ik Bison Tix (de lijm die ik heb gebruikt) niet ideaal, misschien heb ik ook wel te weinig gebruikt, kan ook goed. Harry verkoopt speciale lijm in een kitpatroon, dan kun je dus met een kitspuit een mooie lijn neerleggen, dat werkt vast beter.

Anyway, de rubbers bij Melun vandaan lijken me prima!
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 132472Bericht BVDP »

Rutger-peer schreef:
Heb de deuren niet in 1 keer mooi dicht kunnen drukken dus heb ze nu een weekje in "losse stand" laten "zetten", hoop de deuren komend weekend goed te kunnen sluiten.

Ik help het je hopen. Zie mijn ervaring hoger in deze draad met Reno 4 en Comptoir rubbers. Als ze van in het begin niet goed sluiten, komt het niet meer. Ondertussen nog steeds heel tevreden met mijn holle rubbers.
Het lijkt me niet dat ze bij de montage van de nieuwe R4tjes indertijd de deuren wat lieten zetten. Moest toen ook in een keer goed zijn.

mvg Bart
kneul0
Berichten: 150
Lid geworden op: zo jul 04, 2010 12:01 pm
Locatie: spijkenisse

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 132474Bericht kneul0 »

Ik heb die rubbers ook en die zetten nooit .zit er al meer dan een jaar op.
en de deuren sluiten alleen met geweld.
er is zelfs al een deuk in mijn deur gedrukt omdat iemand dacht hem wel even dicht te drukken.
helaas probeerde hij dat in het midden van de deur.

groeten leon
Gebruikersavatar
Rutger-peer
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma feb 22, 2010 12:27 am
Locatie: Groningen

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 132481Bericht Rutger-peer »

Bedankt voor de ervaringen, wel raar dat niemand me dit mededeelde toen ik expliciet om de ervaringen met die rubbers vroeg ;). We zullen zien, we zullen zien.
Renault 4 GTL 1984 geel/oranje (341B).
hansiduiker
Berichten: 55
Lid geworden op: vr mar 18, 2016 10:22 pm
Locatie: Boekel

Re: deurrubbers en open deur

Bericht: # 168036Bericht hansiduiker »

Holle rubbers lijkt dus het beste, de massieve schuim neopreen rubbers zijn gewoonweg te dik en te stug en ze zijn slecht te lijmen.

Na diverse mislukte pogingen de vol neopreen rubbers te gebruiken (uitgerekt maar nog te dik, slecht hechten van alle types lijm) heb ik bij der Fransoze het setje originele holle rubbers besteld. https://www.franzose.de/de/Renault/Alle ... /ANR87205/" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze zijn van een ander rubber type en hebben een extra randje wat netjes afwerkt. (zie foto) De contactlijm hecht super en ik kan de deuren netjes sluiten zonder dat er ergens lieren zichtbaar zijn.
Afbeelding
Plaats reactie