achterbalken doorgeroest

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
winnie20
Berichten: 47
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 7:47 pm

achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114695Bericht winnie20 »

Ha R4 leden,

Ben bezig net een R4 uit '88 uit Portugal echter zijn de balken zover doorgeroest dat deze geheel vervangen moeten worden. De gebruikelijke inzet delen zijn hiervoor zelfs te klein. Heeft iemand:

- evaring met het vervangen van de achterbalken
- tekeningen en eventueel een werkbeschrijving

Graag hoor ik meer van jullie.
Groet,
Winvier
Samen werken slimmer werken
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114698Bericht Tweety »

Zeh eh ff voor de duidelijkheid.... heb je 'm geimporteerd...?? we hebben hier rotte r4-tjes zat hoor... daarvoor hoef je 'm echt niet uit portugal te halen...
winnie20
Berichten: 47
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 7:47 pm

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114699Bericht winnie20 »

Nee, gekocht van een echte nederlander
Samen werken slimmer werken
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114700Bericht Tweety »

Oh... eh nou ja goed hoe is die verder ? loopt ie goed enzo, en hoever zijn die balken heen, en de bodemplaat, ik bedoel is dat het wel waard ?
Gebruikersavatar
roberto
Berichten: 895
Lid geworden op: di jul 26, 2005 4:09 pm
Contacteer:

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114701Bericht roberto »

Tweety schreef:Oh... eh nou ja goed hoe is die verder ? loopt ie goed enzo, en hoever zijn die balken heen, en de bodemplaat, ik bedoel is dat het wel waard ?
Ik heb het gevoel dat je Winnie20 zit af te zeiken, vertel even hoe hij die balken erin moet lassen, jij bent toch ook op het forum gekomen met een probleem
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114703Bericht jeffr4 »

Ik geloof dat Roberto wel weet hoe je een balkie kunt lassen :D Expert pur sang
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114720Bericht Tweety »

roberto schreef:
Tweety schreef:Oh... eh nou ja goed hoe is die verder ? loopt ie goed enzo, en hoever zijn die balken heen, en de bodemplaat, ik bedoel is dat het wel waard ?
Ik heb het gevoel dat je Winnie20 zit af te zeiken, vertel even hoe hij die balken erin moet lassen, jij bent toch ook op het forum gekomen met een probleem
Ik loop niemand af te zeiken op dit forum, ik twijfelde alleen omdat hij het had over vervangingsdelen die niet groot genoeg waren.. Ik zelf heb nog steeds een auto staan die het wel waard is om op te knappen, maar zonder ruimte om het in te doen... dus.... (stug) de expert Ben jij met Brug en al nog steeds zelf....Laat de meester het maar vertellen...
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114728Bericht ap »

ik heb het al eerder in een ander topic geschreven maar ik heb nog 2 complete achterbalken in goede staat.

En nee er zit niet meer een hele auto aan vast.
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114729Bericht Rik H. »

In het clubmagazijn in Loenen liggen ook nog achterbalken. :wink:
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
winnie20
Berichten: 47
Lid geworden op: ma feb 08, 2010 7:47 pm

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114760Bericht winnie20 »

Jongens wat een geweldig forum is dit!
Jullie hebben geweldige ideeen. Vraag aan Ap hoe kunnen we met elkaar in contact komen? mobiele nummers uitwisselen.
Wat moeten deze achterbalken kosten en in welke staat zijn ze? Is de bevestiging voor de schokdempers ook aanwezig. Wellicht even voor jullie duidelijkheid. Ik heb inmiddels het gehele chassis, geen bout zit er meer in, kaal en kan dus overal goed bij. Ik ga bouwen vanaf die basis. Doe zelf het las en herstel werk.

Ik begrijp dat er geen tekeningen zijn van het chassis. Zou het een idee zijn om dit in club verband aan te pakken. 1 iemand de maten ect.opnemen en aan een CAD tekenaar leveren om dit uit te werken. We weten allemaal dat het chassis een zwakke schakel is van de R4. Laat maar weten hoe jullie hier tegenover staan.

Groet van Winvier
Samen werken slimmer werken
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114763Bericht RVIER »

@winnievier,

Er zijn wel chassimaten hoor. Ik zal die eens scannen, Ze staat in MR176.
Maar je moet ook zeker even kijken op deze site:

http://www.renault4.co.uk/gordini-floor.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Deze meneer maakt heeft een aantal pas/lasmallen gemaakt die je na kunt maken.

Het kan ook eenvoudiger: Als je het chasis op de kop op een vlaktafel kunt leggen zie je direct dat je hem met blokjes onder de balken en de achterbalken goed kunt postioneren.
Als je de achterbalken gaat vervangen is het meest kritisch de maatvoering van de gaten van de achteras bevestiging tov die van de swingarmbevestiging. Daar heef de engelsman van bovengenoemde site ook een mal voor gemaakt (met een maatschets).

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
ap
Berichten: 984
Lid geworden op: zo jun 18, 2006 8:22 pm
Locatie: assen

Re: achterbalken doorgeroest

Bericht: # 114764Bericht ap »

@ winnie20

Afbeelding

en je hebt pb
Plaats reactie