Welke banden op Alpine velgen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 92315Bericht Willem de Zwijger »

Had je die blooper zo enorm verdrongen dat je er nu pas weer op kwam ? :D
En vertel nog eens iets meer, hoe hard bonkte dat in het vooronder, en hoelang duurde dat, en wat gaf je het geruststellende gevoel dat je ermee door kon rijden ?? :lol: ?
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 92316Bericht Olivier »

Haha ja misschien wel (sip)

Maar in ieder geval, ik voelde 5min lang al wat gehobbel en gebonk bij mijn vooronder, wist echter niet waar het van kwam.
Dacht dat het een gebroken motorsteun was (zie ander topic, bleek achteraf ook wat anders te zijn, nl. de uitlaatbocht), maar het was mijn wiel dus!

Ben ik achter gekomen ook, half uur op 't kruispunt gestaan, moeren gezocht, auto opgekrikt, wiel er weer op, moeren erop en flink aangetrokken :lol:
Toen gewoon weer verder gereden, diezelfde dag maar een flesje loc-tite gehaald, dat hield prima...

Heb ze echter nu weer gedemonteerd, heb andere bandjes nodig en ik wil ze laten poedercoaten.
Weet alleen niet welke kleur.
Kan bij een adresjes elke RAL kleur krijgen voor 115euro p/4 velgen, zat te denken aan wit...Auto is blauw mettalic, moet wel gaaf staan denk ik...Alleen naap ik dan Daan na... (sip)
Geen
Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 273
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 7:09 pm
Locatie: D11 (Delluf)

Bericht: # 92324Bericht Daan »

No worries ;) ben blij dat we allebei een goede smaak hebben :D maar tussen neus en lippen door, als je wat door de evenement foto's bladert kom je ook nog wel appelgroen viertje tegen met witte AT slofjes (mapje van Jasper in Baarle Nassau)

Maar zwart is ook vet! wordt ie wat agressiever door ( ooit stonden er foto's van een oloijf-groene r4 alpine (turbo?) met nr 43 (herbie?) die had zwarte AT's eronder. Vind het nog steeds een rete strakke kleur-combo. Weet iemand van wie ie was?
R4 Alpine 1985 *verkocht*
Saab 99 GL 1984 *weggegeven*
Mercedes Benz w115 240D 1972 *verkocht*
BMW R75/5 1970
Solex zwanenhals 1959
Norton 16H 1943
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 92326Bericht Olivier »

Net even tussen de foto's gebladerd, héél wat leuke viertjes gezien!
Mooie foto's, en dat appelgroene viertje, haha je ogen doen er bijna pijn van :lol:
Alleen de velgen lijken niet echt duidelijk wit, maar de kleur groen wel!

Edit: Daan, heb jij btw. mooie grotere foto's van je 4? ben benieuwd!
De mijne is ook blauw, heeft ook koni's en ook AT velgen, straks nog wit misschien ook, haha (love)

Die cabrio is ook héél erg vet!
Maargoed, we dwalen nogal af van het topic nu.
Ik denk dat ik voor wit ga...of misschien toch zwart?
Geen
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 92328Bericht jbeekmann »

Van mijn 'Blauwtje' had ik de originele velgjes (gebroken) wit gespoten. Vind witte wieltjes errug gaaf! Gewoon doen!
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 92339Bericht R4F6GTX Automaat »

Daan schreef:....( ooit stonden er foto's van een oloijf-groene r4 alpine (turbo?) met nr 43 (herbie?) die had zwarte AT's eronder. Vind het nog steeds een rete strakke kleur-combo. Weet iemand van wie ie was?
Jaaaa, dat was de R4 Alpine Turbo van Folkert! compleet met gas-injectie en weet ik wat allemaal voor snufjes. Dik 200 schijnt ie te lopen. Hij rijdt vast nog wel ergens rond... ik meen dat ie via dit forum verkocht is. Zoek maar...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 92358Bericht Willem de Zwijger »

Olivier schreef:... wiel er weer op, moeren erop en flink aangetrokken :lol:
Toen gewoon weer verder gereden, diezelfde dag maar een flesje loc-tite gehaald, dat hield prima...
Ik heb ook eens een wiel bijna verloren, en daarna trok ik de wielmoeren even lekker strak, ik heb zo'n sleutel waar je het handvat van uit kunt schuiven. Totdat...ik een keer bij de montage van een wiel plotseling een afgeknapte wielbout in mijn hand hield. Sindsdien schuif ik de buis niet meer uit.

Over die velgenkleur: gewoon metaalkleurig natuurlijk, dat is het allermooist.
Afbeelding
Olivier
Berichten: 312
Lid geworden op: di mei 01, 2007 5:33 pm
Locatie: Geen

Bericht: # 92361Bericht Olivier »

Hahaha dat is ook een leuke ja, alleen toen heb je een hele nieuwe remtrommel/schijf moeten kopen omdat het tapeind afgebroken was?

En die velg hierboven is inderdaad héél mooi! Alleen het is zo standaard...
Geen
Gebruikersavatar
Jan-San
Berichten: 325
Lid geworden op: di jan 07, 2003 2:00 am
Locatie: Maastricht

Bericht: # 92369Bericht Jan-San »

Dit is ook een leuke kleur combi!



Afbeelding

bandenmaat is: Toyo-175/60 R13
AfbeeldingR4F16 Alpine vliegt prima!Afbeelding
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 92370Bericht Willem de Zwijger »

Olivier schreef:Hahaha dat is ook een leuke ja, alleen toen heb je een hele nieuwe remtrommel/schijf moeten kopen omdat het tapeind afgebroken was?
Nee hoor, alleen een nieuw tapeind. Moet de boel wel even los maar dat is hobby...
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 101346Bericht brecht »

Ben bandjes aan het zoeken om evt om AT velgen te leggen en stuitte op dit topic. Om het aan te vullen:

Er wordt gepraat over reifen.de en over autobandenmarkt.nl
Maar kijk eens naar de screendump: Het zijn dezelfde!

Beide geven dezelfde resultaten (voorbeeldje is 165/65/13)
Beide verwijzen naar dezelfde Database (kijk in de url)
maarrrr De Duitsers zijn goedkoper! :D

interessant allemaal wel benieuwd of dat prijsverschil wordt opgeheven door transportkosten...

Ik heb nog iets besteld maar zal julile op de hoogte houden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
T-Bo
Berichten: 44
Lid geworden op: za okt 25, 2008 9:14 pm
Locatie: Gent

Bericht: # 101347Bericht T-Bo »

Kheb ook eens mijn rechterachterwiel verloren op een grote baan, hevig gebonk en toen ik eindelijk stopte zat mijn wiel los op de boutjes en mijn moeren waren nergens meer te bespeuren. Gelukkig ook een vriendelijke chauffeur gevonden die mijn andere bandenset is gaan ophalen zodat ik kon verder rijden. Tja experimenteren met de boutjes is niet aan te raden :wink:
Ik leid aan een besmettelijk R-Virus
Plaats reactie