ET-waarde Alpine velgen

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

ET-waarde Alpine velgen

Bericht: # 86150Bericht tinustilburg »

Zoals sommige weten heb in mn renault een stuk verlaagd, achterwielen vallen bijna tot de velg in de wielkas.
En in de garage heb ik een setje Alpine velgen liggen.
Gaat dat passen? Ik weet niet of de ET-waarde van deze velgen anders is dan origineel staal (zitten er nu onder met 135 winterbanden)?? Op de alpine velgen zitten nu 2x 155 banden en 2x 175. Deze moeten sowieso vervangen worden omdat er geen profiel meer op zit. En ik kan ze wel onder de auto passen, maar de banden die erop zitten zijn ook veel te hoog, dus het is lastig inschatten. Met de 135 banden die er nu op zitten kan mijn hand nog net tussen de achterband en wielkasrand, dus veel breder gaat sowieso niet lukken. Maar 135 banden op die alpine velgen is waarschijnlijk weer veel te smal...
Misschien dat iemand ervaring heeft met verlagen+alpine velgen??
Groeten Martijn
Afbeelding
Gebruikersavatar
dick holtrop
Berichten: 1283
Lid geworden op: di aug 23, 2005 4:36 pm
Locatie: frentsjer
Contacteer:

ik

Bericht: # 86294Bericht dick holtrop »

ik was eigenlijk wel benieuwd hoe je de renault had verlaagd???
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 86377Bericht Renault Classique »

Gisteren bij het optreden van SQY Rocking Team in OJC Fuse te Bakel zag ik het Tinus-logo uit jouw avatar op een T-shirt staan en de bassist heet Martijn..... Heb ik hier met een en dezelfde persoon van doen?

Zo ja, is er dan ook nog een link met muziekantenweb?

Met betrekking tot de Alpine velgen, er rijden verschillende 4tjes hiermee rond, volgens mij met een bandbreedte van 175 of misschien wel 185. De velg is namelijk niet alleen naar buiten toe wat breder, maar ook naar binnen toe. Er is dus wat meer ruimte dan alleen maar een handdikte!
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 86417Bericht tinustilburg »

haha nee, dat was ik niet. Weet eigenlijk ook niet hoe ik aan dit logo kom...
Ik heb de velgen maar even gepast voor de zekerheid met 155 banden gaat het net bij de achterspatborden...
Afbeelding
Gebruikersavatar
cees en jantine
Berichten: 814
Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
Locatie: papendrecht

Bericht: # 86421Bericht cees en jantine »

bij mij gaat 165 breed goed.
de meesten rijden met 175 rond
185 moet ook kunnen..

et waarde is 35 volgens mij.....
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
Gebruikersavatar
Renault Classique
Berichten: 384
Lid geworden op: wo apr 30, 2003 2:00 am
Locatie: Willemstad Curacao

Bericht: # 86432Bericht Renault Classique »

Het is een vrolijk en herkenbaar logo dat in ieder geval door twee tilburgse Martijnen gevoerd wordt. Het heeft ook iets weg van het nieuwe stadslogo van Tilburg: een witte T op een rode ondergrond. En aliteratie doet het met een T altijd goed; denk aan TurboTaal! En zo zijn we weer terug bij de Alpinevelgen om het maar eens on-topic te houden.. ;-)
Plaats reactie