fuseekogels
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
fuseekogels
Ik heb een probleem, bij het terug draaien van de moer op de fuseekogel draait deze mee, houdt dit in dat ik nieuwe moet aanschaffen?? Alvast bedankt
GTL '84 blauw
- maartenbokslag
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma aug 19, 2002 2:00 am
- Locatie: Tilburg
Normaal zitten die fusees verschrikkelijk vast. Je hebt mazzel.
Met een griptang ofzo de fusee flink samenklemmen, of hem ondersteunen en de fusee weer vastmeppen. Het conische deel gaat dan weer klemmen. Daarna kun je de moer losdraaien, of vast, hangt ervan af wat je wilt.
Met een griptang ofzo de fusee flink samenklemmen, of hem ondersteunen en de fusee weer vastmeppen. Het conische deel gaat dan weer klemmen. Daarna kun je de moer losdraaien, of vast, hangt ervan af wat je wilt.
Antieke fietsen zijn ook mooi!
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.antique-bicycles.net" onclick="window.open(this.href);return false;
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
de truuk is dus om hem inderdaad iets vaster te krijgen door er een klap op te geven, of de fusee aan de onderkant even opkrikken zodat er spanning op komt te staan, dan zou ie niet meer mee moeten draaien, tang ertussen zetten gaat ook, kost alleen misschien een nieuw hoesje..voor de stuurkogel geldt hetzelfde, klap erop en gaan. als je een van de twee gaat losmaken, draai eerst de moer eraf en geef dan pas een klap!
cees
ps dat kapje op fuseekogel doet inderdaad niets, dus heeft geen nut om hem daar beet te pakken
cees
ps dat kapje op fuseekogel doet inderdaad niets, dus heeft geen nut om hem daar beet te pakken
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
fusee
Wat je zou kunnen doen is een zaagsnede maken aan de onderkant van het schroefdraadgedeelte. Dan kan je met een schroevendraaier de kogel tegenhouden terwijl je de moer erop draait. Werkt Perfect!
keessie met zijn zessie
Inderdaad, zorg dat de kogel onder druk komt te staan in het bevestigingsgat.
Dit kan door met koevoet of stang voor de stuurkogel, krik onder trommel of schijf voor de onderste kogel ( let op dat de auto niet weg kan rollen ) en de bovenstefusekogel weer met koevoet of stang.
Met een lasgriptang met dubbele bek heb je naast de dop, die om de moer op het tapeind zit, ruimte om de bekken te plaatsen en de andere kant boven op de kogel.
Al wat je moet doen is zorgen dat het conische deel klem in het gat komt te zitten en voldoende weerstand krijgt om de moer vast te zetten.
Heb zelf een hulpstuk gemaakt om dit probleem op te lossen, omdat het vaak zo is dat het met meer handen makelijker gaat en deze niet altijd voorhande waren...
Dit kan door met koevoet of stang voor de stuurkogel, krik onder trommel of schijf voor de onderste kogel ( let op dat de auto niet weg kan rollen ) en de bovenstefusekogel weer met koevoet of stang.
Met een lasgriptang met dubbele bek heb je naast de dop, die om de moer op het tapeind zit, ruimte om de bekken te plaatsen en de andere kant boven op de kogel.
Al wat je moet doen is zorgen dat het conische deel klem in het gat komt te zitten en voldoende weerstand krijgt om de moer vast te zetten.
Heb zelf een hulpstuk gemaakt om dit probleem op te lossen, omdat het vaak zo is dat het met meer handen makelijker gaat en deze niet altijd voorhande waren...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen