reservewiel

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Leuverink
Berichten: 177
Lid geworden op: do dec 27, 2001 2:00 am
Locatie: Gaanderen

Bericht: # 6918Bericht Leuverink »

ik wil onder de f6 weer het reservewiel zetten, die lag er steeds in. Maar hij moet er weer onder gaan hangen.

Nu moet ik een nieuw stukje eronder zetten, waarin die haak, die de band tegen de bodem aandrukt, vastkomt.Je weet wel wat ik bedoel. Dat blokje met die puntjes eraan, waarin de schroef komt.

Maar dat ding zit precies andersom, als een GTL. Heeft het wel dezelfde werking en hoe zet ik dat nieuwe klemmetje er goed onder. Het is net alsof het er andersom is ondergelast door één of andere dnkfm.....

Hoe zit dat bij jullie f6'en
Gast

Bericht: # 28619Bericht Gast »

En Leuverink, hoe is het met je reservewiel?
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 28631Bericht Willem de Zwijger »

De wielbeugel kan mi onmogelijk naar bover gtrokken worden door een grijpertje waarvan de tanden naar beneden wijzen. Ik heb een F6 en daarbij wijzende tandjes naar boven. Misschien is dat ding van jou versleten ? Even naar Wind om het hoekie ?
Anekdote: Ik heb trouwens wel een gekl**t met dat ding gehad: Toen ik richting Alpen op vakantie ging werd ik nerveus en keek ik voor het eerst naar het reservewiel. Ik kreeg hem alleen losgedraaid door het mollen van de bout. Bij inspectie bleek ook het grijpertje gescheurd. Moest ik nog behoorlijk mijn best doen op de avond van te voren om de boel weer heel te krijgen. En ik kreeg inderdaad een lekke band in Bella Italia...
an3s
Berichten: 813
Lid geworden op: di mar 26, 2002 2:00 am
Locatie: Schiedam

Bericht: # 28635Bericht an3s »

Ik denk niet dat ie bedoelde dat de klem er op zijn kop aan was gelast maar achterstevoren
Remember: A lone amature built the Ark, a whole bunch of professionals built the Titanic.
Alain Prost
Berichten: 158
Lid geworden op: za jan 11, 2003 2:00 am
Locatie: Tilburg

Bericht: # 28637Bericht Alain Prost »

dat denk ik ook....
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 28823Bericht jbeekmann »

dat denk ik ook, ik kan me niet voorstellen dat ie het dan overigens niet zou doen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Willem de Zwijger
Berichten: 2765
Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
Locatie: Diemen

Bericht: # 28827Bericht Willem de Zwijger »

Ja, ik snap het, het gekke is dat ik een boekje zag van een GTL waar het dingetje met de gekartelde tandjes naar achteren wijzen, terwijl bij mijn F6 de tandjes naar voren wijzen. Hebben we hier te maken met een structureel verschijnsel ? Het lijkt er verdacht veel op.
Plaats reactie