Pagina 1 van 1

verwijderen onderste draagarm voorwielophanging

Geplaatst: wo mar 30, 2005 11:17 pm
door Goof
Wie weet hoe ik dat kreng los krijg? :evil: Ben al voorzichtig met een koevoet aan de gang geweest maar ben enkel tot de conclusie gekomen dat er idd een rubber bus tussen zit die niet los wil. Er lijkt een bout doorheen te lopen die er zo uit te slaan zou moeten zijn. Lees goed, ik zeg LIJKT, want dat ding wil vooruit nog achteruit. Wel zit er een sleuf op de kopse kant, dus ik denken, schroevendraaier erin en draaien maar. Dat kost je dus een knokkel..... :-?
Aan de andere kant, achter de bevestiging van de torsiestaaf zeg maar, daar zie ik ook een kop van iets, maar dat is rond en kan ik niet bij.
Nou is mijn vermoeden dat in beide helften een rubber bus zit en ik die dingen er dus met bout en al op een of andere manier eruit moet zien te hengsten. MAAR HOE? want de rest moet natuurlijk wel heel blijven.
En voor de grapjassen onder ons... eruit stoken is geen optie.

Geplaatst: do mar 31, 2005 12:09 am
door R4F6GTX Automaat
Ik ben al een week bezig met het uitzoeken van mijn bedrading. Er waren een hoop draden samengesmolten en nu doet alles het weer behalve de knipperlichten en de aanjager. Dat laatste geeft niet maar die pinkers moeten het toch wel doen vind ik...

Geplaatst: do mar 31, 2005 8:47 am
door Goof
Tsja, k*t is dat, maar nou weet ik nog niet hoe verder.
Iemand overigens enig idee of er voor de r4 ook loadadjusters te krijgen zijn in de standaard handel?

Geplaatst: do mar 31, 2005 9:48 am
door jbeekmann
Heb je geen exploded view van het geheel?

Geplaatst: do mar 31, 2005 11:11 am
door Willem de Zwijger
Misschien eerst die torsiestang demonteren ?

Geplaatst: do mar 31, 2005 12:02 pm
door Goof
Zowel de kluwer als olyslager maken er zich veel te makkelijk vanaf met respectievelijk "overlaten aan de dealer" en "neem de draagarm eraf". In geen van beide staat een exploded view waarop de bevestiging te zien is.
Heb de complete wielophanging los en alles is er al af, alleen zit die onderste draagarm nog vast aan dat deel wat op het chassis gebout wordt.

Geplaatst: do mar 31, 2005 7:02 pm
door Rodeo-6
He willem

waarom wil dat dan uit elkaar halen ? :roll:

Geplaatst: do mar 31, 2005 8:30 pm
door 4tje
He hoi,

Volgens mij moet je de torsiestang eerst demonteren,
daarna kun je de bout eruit tikken. Dat wil niet wanner de torsiestang er nog in zit, want dan loopt ie ertegen aan.
Wanneer je de torsiestang eruit hebt, dan zit er ook nog een rubber dopje in de draagarm, die kun je er ook uit halen. (Met een beetje geweld ram je dat rubbertje wel mee naar buiten, maar dan is ie meestal kapot.)

Geplaatst: do mar 31, 2005 9:59 pm
door R4F6GTX Automaat
Ik heb in mijn tuintje de hele boel los liggen, zou daar kunnen gaan kijken om te zien hoe dat gedaan is maar ik weet niet wanneer ik daar weer kom.

Geplaatst: do mar 31, 2005 10:24 pm
door sir lochlander
Ik wilde alleen nieuwe remleidingen zetten, waarna de ene na de andere ontluchtingsnippel afbrak waarna we de voorste remcilinders niet vervangen kregen en verder ben ik nooit geraakt ...

Geplaatst: do mar 31, 2005 11:05 pm
door Goof
Rodeo-6 schreef:He willem

waarom wil dat dan uit elkaar halen ? :roll:
Omdat ik alles uit elkaar wil halen.... :roll:
Dat noemen ze restauratie. Bovendien wil ik er nylon bussen in zetten ivm AT ombouw.

Geplaatst: wo apr 20, 2005 6:06 pm
door ms.dageraad
Goof ,
als je toch nylon bussen gaat zetten, kan je het rubber toch wel slopen?
Overigens moet je geen nylon nemen , maar DELRIN. Nylon zwelt als het vochtig wordt, en gaat dan ongelofelijk klemmen. Delrin is veel maatvaster. Delrin is een handelsnaam. De chemische afkorting ervan is POM. Eriks in Alkmaar en Vink in ?? zijn groothandels. leveren ook aan partikulieren. Kleine scheepswerven en machinefabriekjes hebben het spul vaak op voorraad.
Succes.

Geplaatst: wo apr 20, 2005 9:30 pm
door Hugo
Vink Kunststoffen BV

Bergvredestraat 7
6942GK Didam
Tel: 0316 298911
Fax: 0316-298883
www.vinkkunststoffen.nl
info@nl.vink.com

Rubber uitboren, bussen inzagen (alleen de bussen ! ) bussen verwijderen.

Geplaatst: wo apr 20, 2005 10:53 pm
door Hugo
Oehps, vergeten! Waar zijn deze bussen voor??

Ze zorgen dat de wielen onafhankelijk van de wagen op en neer kunnen.

En ook dat de krachten voor en achter uit ( van uit de wagen ) uiteindelijk via de banden, op het weg dek belanden.

Zorg er dus voor dat deze ongelooflijke krachten ook in de nieuwe situatie goed opgevangen kunnen worden. De vraagbaak en het sleutelboek verwijzen niet voor niets naar de dealer.