Hallo,
controlle van de bovenste fusee kogels
ik kneep hem met een tang in en heb iets van speling
zowel links als rechts, dat is gelijk.
doe ik dat op de goede manier?
Ronald
fusee kogels
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: fusee kogels
Zit daar niet een interne veer in, die de kogel netjes in zijn kom drukt? Denk dat dit niet de juiste manier van testen is. Reageren de wielen direct op aan het stuur draaien?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Re: fusee kogels
d'r zit geen interne veer hoor... speling is speling, max 1mm geloof ik, en hoesje zonder schade. 't makkelijks controleren op speling is als ie maar aan 1 kant vast zit (dus zonder fusee) dan kan je 't goed voelen.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: do dec 29, 2011 10:36 pm
Re: fusee kogels
Ja idd maximaal 1 mm voor de apk
Nu weet ik hoe het moet.
Wiel van de grond zodat draagarm ook vrij hangt
neem een grote waterpomp tang en knijp op bovenkant kogel en onderkant draadend
van de kogel
Als je dan in kan knijpen met meer dan 1 mm is dat afkeur
Ik heb links en rechts bovenste kogel vervangen.
daarna nog even met de waterpomp tang eens gekeken
en ja, dan zie je het verschil tussen geen speling en iets te veel speling.
de onderste kogel kan je met een bandijzer kontoleren
Door de kogel proberen uit te wippen
de punt van de bandijzer op fusee laten steunen en enkele cm verder tegen het draadend van de kogel op draagarm
Dit omdat de torsie veer de kogel met kracht aandrukt.
Dus op deze manier kan je zelf je fusee kogels op speling kontroleren
Nu weet ik hoe het moet.
Wiel van de grond zodat draagarm ook vrij hangt
neem een grote waterpomp tang en knijp op bovenkant kogel en onderkant draadend
van de kogel
Als je dan in kan knijpen met meer dan 1 mm is dat afkeur
Ik heb links en rechts bovenste kogel vervangen.
daarna nog even met de waterpomp tang eens gekeken
en ja, dan zie je het verschil tussen geen speling en iets te veel speling.
de onderste kogel kan je met een bandijzer kontoleren
Door de kogel proberen uit te wippen
de punt van de bandijzer op fusee laten steunen en enkele cm verder tegen het draadend van de kogel op draagarm
Dit omdat de torsie veer de kogel met kracht aandrukt.
Dus op deze manier kan je zelf je fusee kogels op speling kontroleren