Wiellager voor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 229
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Wiellager voor

Bericht: # 161101Bericht Paul Oud »

Ik heb oude dichte velgen, kan ik die ongestraft monteren op de vooras met schijfremmen?
Worden die dunne remmetjes echt te heet?

Kunnen complete remklauwen worden gewisseld van type? Ik heb rammelende klauwen en wil misschien Bendix monteren. Past dit op het fusee?

Mijn achterbanden slijten super scheef af. Aan de buitenzijde helemaal kaal, en binnenzijde nog 6mm...
Shit, is er wel iets aan af te stellen?
Laatst gewijzigd door Paul Oud op ma mei 16, 2016 8:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Vraag, wielen remmen en achteras

Bericht: # 161102Bericht R4F6GTX Automaat »

De oude dichte velgen kun je niet monteren op de fusee waar schijfremmen op zitten want dan zit het wiel klem op de remklauw en dan kan het niet meer draaien. de vorm van het wiel kunnen niet op de schijven. Of ze te heet worden is maar de vraag...

Remklauwen passen op de fusee, geen verschil in de montage van de beide types, maar waarom zou je? kun je niet beter het rammelen verhelpen?

Achterwielen zijn wel te stellen; bij een goed uitlijnbedrijf kunnen ze dat wel, niet bij de kwikfit of zo, daar moet je sowieso niet met een echte (oude) auto komen; die kennen alleen die eenheidsworsten, die moderne theemutsen en taartscheppen en zetpillen...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
BartF7P
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 04, 2014 11:46 am

Re: Vraag, wielen remmen en achteras

Bericht: # 161110Bericht BartF7P »

De achteras is zoals hierboven gezegd inderdaad af te stellen. Moest je er zelf aan willen beginnen, hier kan je alvast zien hoe het moet:
http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... &Itemid=69" onclick="window.open(this.href);return false;

Een rammelende remklauw is in 90% va, de gevallen vrij gemakkelijk te fixen. Meestal zijn het remblokjes die wat speling hebben in hun houder en valt dit op te lossen door een veerplaatje te steken.

Anderzijds zijn rammelende remblokken (als dit het probleem is) niet altijd slecht. Als ze een beetje speling hebben zullen ze alvast niet zo snel gaan aanlopen. Teveel speling is niet goed natuurlijk.
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 229
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Re: Vraag, wielen remmen en achteras

Bericht: # 161648Bericht Paul Oud »

Dank voor de antwoorden!
We laten de banden maar omleggen. 145 achter loopt zo snel aan bij de spatschermen.
De remblokken zijn nog niet versleten, pakken we dan straks allemaal maar in één keer.
En die achteras, pfff, eerst maar es een dikke pijp opzoeken voor ik dat ga loshalen.

Nu eerst een ander probleem, wiellager voor bijna vast.
Nieuw lager gekocht, fussee gedemonteerd en even weggebracht om erin te laten persen.
En nu lijkt het wel "te ver" in elkaar te zijn geperst. De remklauw past er niet eens meer tussen.
Hoop dat dit simpel op te lossen is. Morgen maar weer even langs de garage weer ze het nieuwe lager erin hebben geperst. Hij staat nu dus op 3 wielen en een bokje.
Gebruikersavatar
Le Car
Berichten: 923
Lid geworden op: di sep 02, 2003 2:00 am
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Wiellager voor

Bericht: # 161650Bericht Le Car »

Er hoort een afstandsbus in te zitten.
Dit om te voorkomen dat de lagers te veel naar binnen komen.
Is deze niet vergeten?
Vroeger maakte het niet uit welk bier je dronk, maar toen dacht je ook dat alle meisjes hetzelfde waren.
Gebruikersavatar
Paul Oud
Berichten: 229
Lid geworden op: ma jan 12, 2004 2:00 am

Re: Wiellager voor

Bericht: # 161661Bericht Paul Oud »

Ze waren inderdaad die bus/ring vergeten.
Het staat weer op 4 wielen en rijdt weer :P
Plaats reactie