opmaak r4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
annick
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mar 20, 2016 10:07 pm

opmaak r4

Bericht: # 160973Bericht annick »

Beste,
bij het opmaken van mijn r4 f6 heb ik ontdekt dat hij voorraan te hoog staat en schuin.
Achteraan zitten nieuwe schokdempers maar hij staat toch heel slap ( moet dat geregeld worden met
die torsieassen? zoja, hoe wordt dit gedaan?)
Graag zoveel mogelijk informatie aub.
Alvast bedankt.
BartF7P
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 04, 2014 11:46 am

Re: opmaak r4

Bericht: # 160974Bericht BartF7P »

normaal kunnen de torsieassen niet uit zichzelf vergaan, er is toch geen staaf over?

hoogte achteraan afregelen doe je door de schokdempers te verwijderen, torsiestaven eruit te meppen/persen, vervolgens op de plaats van je schokdemper plaats je een vijzel 290mm (klopt dit voor een F6?), en dan moet je de torsieassen er in die stand terug in meppen.

Dit is allemaal wel gemakkelijker gezegd dan gedaan, ik ben met veel moeite door het demonteren van de assen geraakt, het monteren en afstellen moet nog komen ;)
BVDP
Berichten: 692
Lid geworden op: do jun 19, 2008 3:34 pm
Locatie: Oud-Turnhout

Re: opmaak r4

Bericht: # 160976Bericht BVDP »

annick schreef:Achteraan zitten nieuwe schokdempers maar hij staat toch heel slap
Zijn het schokdempers voor een R4? Een normale schokdemper dempt bij induwen. Voor een R4 moet dat bij uittrekken.

groeten, Bart
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: opmaak r4

Bericht: # 160980Bericht Bertje »

De bestelversies hebben achteraan schokdempers met ingebouwde veer. Als je deze onder de auto vandaan haalt, dan schuiven ze vanzelf uit, i.p.v. dat ze in de laatste stand blijven staan. Mogelijk heb je achteraan schokdempers van de personenversie geplaatst? Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de torsiestaven achteraan zijn los geweest (en als ze los zijn gehaald, dan waarschijnlijk door een gevorderd sleutelaar die ze waarschijnlijk ook weer correct teruggezet heeft).
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
BartF7P
Berichten: 85
Lid geworden op: za okt 04, 2014 11:46 am

Re: opmaak r4

Bericht: # 160985Bericht BartF7P »

Hebben sommige gewone R4's ook geen gasdrukschokdempers? En zouden de verkeerde schokdempers zo een invloed kunnen hebben?

Ik zou toch ook maar eens kijken of er nergens een torsiestaaf gebroken is, ik heb dit ooit met een R19 meegemaakt. Een F6 heeft een stabilisatorstang dus de kans bestaat dat deze ervoor zorgt dat hij niet meteen helemaal tegen de grond ligt.
Plaats reactie