Het begon allemaal 4 maanden geleden toen het binnenste silentbloc aan de rechteracheterkant van de boswachter het begaf.
Na een verhuizing van werkplaats en nog even wachten op een Volvo die op de brug stond kan ik eindelijk beginnen aan de acheteras.
Spullen gekocht bij R-Quatre en aan de slag. Vanaf het begin zat het allemaal niet heel erg mee.
Torsistaven die bleven vastzitten en doorgeslepen moesten worden.
De linker achterpoot waar spontaan een extra gat in viel bij het schoonmaken.
Gisteren noest aan de arbeid.
De nieuwe silentblocs in de ankerplaten geperst daarna in de betreffende achterpoten.
En het spul weer monteren.
Bij het afstellen van de hoogte ineens een gekraak vanuit het oude buitenste silentbloc aan de rechterkant.
Ik keek naar binnen en de hele achterpoot is losgescheurd. Het oude silentbloc is nog prima in orde.
Vandaag maar even tijdelijk een TL achteras eronder monteren en wachten op beter tijden.
Volgend jaar een body off van de boswachter dus ik heb nog even de tijd.
silent blocs met ankerplaten.
Netjes op zijn plaats geperst.
schoongemaakte draagarm.
Ankerplaat met silentbloc in de pers om hem op zijn plaats te persen.
Vervangen binnenste silentblocs
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Vervangen binnenste silentblocs
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Vervangen binnenste silentblocs
Hallo Robert, jammer van al de moeite. ik heb hier nog wel een rechterarm liggen.(links trouwens ook).Groet Lordje.
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Vervangen binnenste silentblocs
En dit is het resultaat van 31 jaar water zout en andere ellende op de gietijzeren draagarmen.
Het stuk gietijzer zit ook nog in het silentbloc.
Het geheel is afgescheurd op het deel waar het silentbloc op zit geperst.
Dit is ook een stuk dat je niet kunt beschermen tegen roest met poeder coating of iets dergelijks
Het stuk gietijzer zit ook nog in het silentbloc.
Het geheel is afgescheurd op het deel waar het silentbloc op zit geperst.
Dit is ook een stuk dat je niet kunt beschermen tegen roest met poeder coating of iets dergelijks
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Re: Vervangen binnenste silentblocs
Dat is ook geen gietijzer, maar een stalen bus die erop gesoldeert/gelast zit (hoe ze 't precies doen weet ik ook niet, maar omdat het gietijzeren deel in de buitenbus blijft itten is dit veel veiliger dan een geheel stalen poot.
- harbourseal
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Re: Vervangen binnenste silentblocs
Is inderdaad veilig, hetzelfde heeft de plaatstalen achterpoot ook.
Die roesten eerder door op andere plaatsen.
Voorgaande is ter illustratie van wat er kan gebeuren. Het heilig geloof in de gietijzeren achterpoten dat ik hier zo af en toe lees is bij mij niet meer zo aanwezig. Dit is de tweede achteras die op dit zelfde punt kapot gaat, die ik tegenkom.
De een van een ex Belgische TL en nu deze bij mijn eigen F6.
Ook naderhand poedercoaten lijkt me niet nuttig want er komen ook bakken roest uit vanuit de binnenkant.
Die roesten eerder door op andere plaatsen.
Voorgaande is ter illustratie van wat er kan gebeuren. Het heilig geloof in de gietijzeren achterpoten dat ik hier zo af en toe lees is bij mij niet meer zo aanwezig. Dit is de tweede achteras die op dit zelfde punt kapot gaat, die ik tegenkom.
De een van een ex Belgische TL en nu deze bij mijn eigen F6.
Ook naderhand poedercoaten lijkt me niet nuttig want er komen ook bakken roest uit vanuit de binnenkant.
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub
Witte Aygo X voor mijn vrouw