demonteren stuurinrichting

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
samdh
Berichten: 1
Lid geworden op: za nov 14, 2015 11:03 pm

demonteren stuurinrichting

Bericht: # 159554Bericht samdh »

Ik heb een ook een renault r4 f4 gekocht en ben bezig met alles van het chassis te demonteren. Nu krijg ik de stuurinrichting niet uit de swingarm. De bout onderaan is losgedraaid, maar ik krijg het uiteinde van de bout er niet door. Zit zo vast als iets. Ook niet door een kriek onder te zetten of op te kloppen. Iemand nog ideeen?
Gebruikersavatar
harbourseal
Berichten: 1813
Lid geworden op: di nov 03, 2009 8:58 pm
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: demonteren stuurinrichting

Bericht: # 159565Bericht harbourseal »

Hoi,
Ik denk dat je het over de stuurkogels hebt. Als je die wilt hergebruiken dan kan je de moer er weer en paar slagen opdraaien en met een grote kamer een paar welgemikte klappen tegen de fusee geven waar de bout in zit.

NIET TEGEN DE BOUT SLAAN.

Eerst heet stoken en daarna slaan kan ook.

Of je kunt bij een online gereedschapshandel een fusietrekker aanschaffen. http://www.handgereedschapdiscounter.nl ... eltrekker-(universeel" onclick="window.open(this.href);return false;)%3Cbr--%3E%3Cfont-size%3D-%220-8-%22%3E-bgs-1804%3C-font%3E.html?gclid=COyJ-tawk8kCFReZGwod7xkBHw

Of een oproep plaatsen om hulp zodat er iemand langskomt die je kan helpen als niets meer helpt. :D
F6 1985, Turquoise Safari 1977 (project)
Twingo Benetton 1996
WiND Cycleworks No 59 special allroader met Rohloff speedhub

Witte Aygo X voor mijn vrouw
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: demonteren stuurinrichting

Bericht: # 159571Bericht Bertje »

Je kunt ook de stuurkogel in de fusee laten zitten en het draadeind uit het stuurhuis draaien. Wel een foto maken voor demontage, zodat je nog weet hoeveel slagen dat draadeind erin zat, dit bepaalt immers je wielspoor.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: demonteren stuurinrichting

Bericht: # 159575Bericht Rudolf2 »

Nieuwe kogels kosten niet al te veel; dan kun je er in het uiterste geval best een fuseevork tussen meppen.
Zo eentje heb ik dus liggen. En met wat voorzichtig geweld is de stuurkogel achteraf nog bruikbaar ook.

Rudolf
Plaats reactie