Benzinemeterprobleem

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Benzinemeterprobleem

Bericht: # 170288Bericht tox »

M'n benzinemeter in het dashboard slaat niet uit, terwijl de tank toch zeker half is gevuld. Als ik onder de auto achter de achterbumper, in de chassisbalk de stekker even losmaak van het stroomkabeltje naar de vlotter, dan meet ik wel een klein stroompje.
Mijn vraag is, zou het de aarde kunnen zijn van de vlotter/ tank of zit het probleem in de benzinemeter zelf? Graag jullie advies
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Benzinemeterprobleem

Bericht: # 170304Bericht Tweety »

Als je zegt meet ik een stroompje dan neem ik aan dat je stroomsterkte gemeten hebt ? zou je de weerstand van vlotter kunnen meten tussen het stekkertje (richting de tank) en de massa (chassis vd auto) deze moet bij volle tank vrijwel 0 Ohm zijn en bij een lege ongeveer 34 Ohm. Ook kun je het andere stekkertje (richting het dashbord) even met de massa verbinden, dan moet de meter volledig uitslaan. Als dat zo is zit het probleem in het laatste stuk naar de tank of daar in of op. Je zou eerst nog de stekkertjes kunnen vervangen, slecht contact blijft de meest waarschijnlijke oorzaak, maar als dat niet helpt moet toch de tank eronder uit, dan zal het slechte contact bij de vlotter zelf zitten.
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Re: Benzinemeterprobleem

Bericht: # 170341Bericht tox »

Heb het getest. Van draad achter bumper doorgemeten; geeft geen andere waarde aan. Meter blijft op 1. Van draad achter (dashboard-deel) massa gemaakt, dan slaat meter voor de helft uit! zal em dus wel in beide zitten. Begin eerst maar eens met de tank eronder los te halen....
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Benzinemeterprobleem

Bericht: # 170344Bericht Tweety »

Die tank is een stuk lichter als die leeg is. in geval van een analoge Ohm meter is de toestand van de batterij ook zeer bepalend trouwens.
Plaats reactie