Sensor?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Sensor?

Bericht: # 170287Bericht tox »

Waarschijnlijk domme vraag, maar heb Haynes nu effe niet bij de hand. Links van het oliefilter (1108cc) zit een sensor in het cilinderblok. Dit is niet de oliedruksensor, want die zit onder de benzinepomp.
Is dit dan de koelvloeistof temperatuursensor? Of toch niet.... :( Heb er namelijk ook een sensor zitten in waterpomp, maar ik meende dat deze laatste niet standaard is. Graag hoor ik het!
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sensor?

Bericht: # 170289Bericht Bertje »

Koelvloeistoftemperatuursensor is niet standaard. De R4 heeft enkel een sensor op de cilinderkop zitten, schutbordzijde, die het rode lampje in t dashboard doet aangaan als de kop te heet wordt.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Sensor?

Bericht: # 170298Bericht deutz »

Links van de olie filter zit dus wel de oliedruk zender, wat er dan onder je benzinepomp zit wil ik dan wel eens weten.
Ik heb nu een blok uitgebouwd in mijn schuur, zit niks onder de benzine pomp (ehh)
gr. Jan.
niet geschoten is altijd mis!
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Re: Sensor?

Bericht: # 170342Bericht tox »

Dan mist van dat blok blijkbaar die sensor! :wink: Zal binnenkort fotootje plaatsen, maar waar zit jouw oliedruksensor dan? Ben ik dan ook benieuwd naar.
deutz
Berichten: 1769
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Sensor?

Bericht: # 170351Bericht deutz »

Oliedrukzender zit dus links van de olie filter, onder de benzinepomp zit bij mijn 1400 blok niks en bij mijn vorige 1100 zat daar ook niks.
Wel benieuwd naar je foto.
niet geschoten is altijd mis!
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Re: Sensor?

Bericht: # 170386Bericht tox »

Heb effe gecheckt hoe het zit bij een ander blok. Bij mij zit er toch een (extra?) druksensor rechts onder de benzinepomp. Daar zit blijkbaar een aansluiting voor. Normaal zit daar een plug in.
Foto komt nog.
Gebruikersavatar
marcGTL.BE
Berichten: 659
Lid geworden op: zo nov 03, 2013 10:44 pm
Locatie: Vremde
Contacteer:

Re: Sensor?

Bericht: # 170395Bericht marcGTL.BE »

In een cleon blok zijn er twee plaatsen waar een olie druk sensor kan geplaatst worden aan de olie filter en aan de benzinepomp in een van de twee zit normaal een plug in de andere een sensor,bij een R4 zit die aan de olie filter bij een Twingo aan de benzinepomp. En beetje gek als er twee sensors voor dezelfde functie zijn geplaatst maar alles kan. misschien bij gebrek van een plug?
car syteem style JP4 FROG 1989
Clan R4 GTL. 1989 .
R4F4 COMBI me aangeboden als schroot. 1984
Renault Dauphine 1958
Estafette 1974
campforts@live.be
https://www.facebook.com/R4.GTL" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 655
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Re: Sensor?

Bericht: # 170472Bericht Rik H. »

Even een plaatje erbij van mijn GTL 1100 blokje. Links van het oliefilter inderdaad de oliedruksensor. rechtsonder de benzinepomp is inderdaad een plug waar nog een sensor past.

Afbeelding
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
tox
Berichten: 77
Lid geworden op: za apr 27, 2002 2:00 am
Locatie: Veghel

Re: Sensor?

Bericht: # 170473Bericht tox »

Dank voor de foto! En inderdaad, daar zit mijn extra oliedruksensor. Deze was aangesloten op een aparte meterblokje met 3 meters voor oliedruk, spanning en temperatuur.
De vorige eigenaar van mijn viertje was geloof ik nogal een R4 techneut en voordat hij vertrok naar buitenland zeer actief binnen de club en magazijn (toen nog in Meppel) en had zijn viertje volgehangen met extraatjes, zoals schijnwerpers en derde remlicht.
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5133
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Sensor?

Bericht: # 170482Bericht Bertje »

Die extra sensor mat waarschijnlijk de daadwerkelijk drukwaarde, en zat aangesloten op een klokje met wijzer. De originele sensor is binair (aan of uit), geeft alleen signaal als de druk te laag is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie