Pagina 2 van 2

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: ma mei 07, 2018 6:47 pm
door diamond
Weer wat geleerd :D

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: ma mei 07, 2018 8:16 pm
door Hanz
Heren, u wordt hartelijk bedankt!

Zijn hitteschilden nog in de handel te verkrijgen?

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: ma mei 07, 2018 11:42 pm
door R4F6GTX Automaat
ik heb er nog wel een voor je

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: di mei 08, 2018 7:38 pm
door Hanz
R4F6GTX Automaat schreef:ik heb er nog wel een voor je
Kijk aan! Dat is een PB waard..

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: di mei 08, 2018 11:01 pm
door R4F6GTX Automaat
Hanz schreef:Kijk aan! Dat is een PB waard..
waar staat die PB dan? :-?

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: di mei 08, 2018 11:03 pm
door Hanz
R4F6GTX Automaat schreef:
Hanz schreef:Kijk aan! Dat is een PB waard..
waar staat die PB dan? :-?
In jouw PBbox naar ik aanneem

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: wo mei 09, 2018 8:17 am
door R4F6GTX Automaat
nu wel, toen je het schreef niet... ik zal het ding even opzoeken voor we meer afspreken (mijn ruimte ligt nu wegens omstandigheden overhoop)

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: wo mei 09, 2018 8:27 am
door Hanz
is goed, denk dat ik iets verkeerd heb gedaan met het toevoegen van jouw forumnaam aan het adresveld

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: zo mei 27, 2018 5:17 pm
door Hanz
Apropos, nu ik toch een defecte Paris Rhone startmotor heb liggen het ding maar eens geprobeerd open te maken maar dat is niet geheel en al sinecure - ik krijg de twee stukken van de behuizing niet los van elkaar omdat ik de plunjer van het relais niet los krijg. Enig idee?

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: ma mei 28, 2018 8:23 am
door Bertje
Is dat niet een kwestie van het scharnierende pennetje uitdrijven?

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: ma mei 28, 2018 10:16 am
door Hanz
Het blijkt een dubbel pennetje te zijn, een metalen binnenkant die er zo uit is, en een plastieken buitenkant. Het plastiek moet met enige zorg verwijderd worden om het niet te verruïneren.

En v.w.b. de koolborstels, is er een methode om vast te stellen of die dingen versleten zijn of niet? En hetzelfde voor de lagerbus?

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: ma mei 28, 2018 7:45 pm
door Bertje
Koolborstels: kijken hoeveel veerweg ze nog hebben, of checken hoeveel korter ze zijn dan nieuwe:

Afbeelding

Lagerbussen: nauwkeurig kijken of ze van binnen nog rond zijn. Het anker (= draaiende onderdeel) mag geen zijdelingse speling hebben.

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: di jun 12, 2018 8:06 pm
door RVIER
Heren,

Ik gebruik in aanvulling op de halve maansleutels (om de kracht van de bout./moet te halen) T-sleutels met cardangewricht (zoek op: BETA 952) om de bouten los te draaien.
Voor de rest blijft het een gezeur om de startmotor eruit te nemen.
Vaak is losmaken van de linker motersteun en de krik eronder een mogelijkheid om ruimte te creëren om de motor uit te nemen. Laatst heb ik toch maar het spruitstuk verwijderd :-(. Lijkt veel werk maar je hebt bij het monteren wel voldoende ruimte ook om de electra weer aan te sluiten.

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: ma jul 02, 2018 5:20 pm
door Hanz
Is er iemand die een fatsoenlijke exploded view heeft van een Paris Rhone D8E? Ik heb wat van die flinterdunne ringen over en ik weet niet meer precies hoeveel er waar horen :oops:

Re: startmotor vervangen gezeur

Geplaatst: di jul 03, 2018 2:31 am
door Tweety
volgens mij sandwichen die de veer-ring die onder de bout op de achterzijde zit.
dus kap-achterkant || glijring || veerring || glijring || slotring.