Gele koplampen?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Gele koplampen?

Bericht: # 165357Bericht JelleP »

Ik zet het expres niet in 'gevraagd' want ik ben niet zozeer op zoek naar iemand die nog gele peertjes heeft liggen en ze toevallig kwijt wil. Ik vraag me meer af of er nog een plaats is waar je structureel gele koplampen kunt krijgen. Ik had een tijdje terug een merkloos setje gekocht op Marktplaats maar die werden binnen twee maanden alweer wittig. Toen heeft Michiel (Le Car) een origineel setje hele mooie oude exemplaren meegegeven maar daar is er nu helaas eentje van doorgebrand. Nu rijd ik met één witte en één gele en dat is geen gezicht.

Ik zit eraan te denken om er GoldVision H4 lampen in te doen omdat die aardig wat licht geven, maar ik vind de gele kleur die ze produceren eigenlijk wat te kunstmatig en koud. Wat gebruiken jullie??
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Gele koplampen?

Bericht: # 165358Bericht JelleP »

En nu we toch bezig zijn: ik wil ook die kleine gele peertjes in de rechthoekige stadslichtjes vervangen door gele, maar ook die kan ik niet vinden (sip)
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Re: Gele koplampen?

Bericht: # 165359Bericht R4F6GTX Automaat »

bij de betere automaterialenboer kan ik ze zo halen; en als ze ze niet hebben bestellen ze en dan heb ik ze een dag later, die bolle duplolampen, of de H5 of H9 heten die, zelfde aansluiting als de Duplo lamp maar dan een halogeen (schijnt een Duitse koplamp te heten) en een los ding van geel glas die ik daarover kan schuiven/klikken. Ik ben toevallig bezig met de koplampen dus ik zal dalijk effe kijken wat er op de doosjes staan.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Marcel77
Berichten: 341
Lid geworden op: di nov 09, 2010 8:52 am

Re: Gele koplampen?

Bericht: # 165364Bericht Marcel77 »

H4 / P45T duplovoet is wat jij zoekt
http://www.lampengrossier.nl/epages/617 ... n/H4__P45T" onclick="window.open(this.href);return false;
,in geel zo snel niet gevonden wel onderstaand
http://www.lampengrossier.nl/epages/617 ... 5t%20R2%22" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Marcel77 op ma mei 01, 2017 12:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: Gele koplampen?

Bericht: # 165366Bericht Okido »

Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Gele koplampen?

Bericht: # 165377Bericht JelleP »

Dank voor het meedenken allemaal!

@Ido: die gele lampen die weer wit werden had ik ook bij de Lampengrossier vandaan (via marktplaats). Ze verkopen verschillende merken en het kan zijn dat ik pech had maar ik twijfel nu dus wel een beetje aan de kwaliteit die ze verkopen.
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Marcel77
Berichten: 341
Lid geworden op: di nov 09, 2010 8:52 am

Re: Gele koplampen?

Bericht: # 165378Bericht Marcel77 »

Wat zit er nu in, duplo of H4?
In H4 zijn er veel meer mogelijkheden en de lichtopbrengst is beter dan dat van een duplo.
Heb je nog een duplo lamp ga dan voor H4 met duplovoet, ook dan heb je het voordeel van meer lichtopbrengst.
Alpine GTA V6 Turbo '86 (rood)
Renault Rodeo 6 '77 (rood)
Gebruikersavatar
JelleP
Berichten: 655
Lid geworden op: za jun 27, 2015 12:38 am
Locatie: Haarlem

Re: Gele koplampen?

Bericht: # 165382Bericht JelleP »

Bedoel je met een duplovoet die drie platte pennetjes? Want die heb ik inderdaad, met glazen ronde peertjes met duplo gloeidraad. Een H4 lamp is zo'n buis i.p.v. bolletje?
,/_\_\☺\,
([o=◊=o])
Gebruikersavatar
Rudolf2
Berichten: 1717
Lid geworden op: za dec 02, 2006 9:39 pm

Re: Gele koplampen?

Bericht: # 165386Bericht Rudolf2 »

Helemaal goed...

Rudolf
Plaats reactie