Kabelboom

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Kabelboom

Bericht: # 161793Bericht R4F6GTX Automaat »

zoals ergens anders gezegd, ik ben bezig aan de F6 Alpine van -Sniper-. een probleem met deze wagen is dat iemand anders de boel losgehaald heeft (10+ jaar geleden) en alles in vele plastic boterham zakjes gedaan maar nergens opgeschreven wat waar bij hoort, dus erg veel uitzoekwerk en vele dingen zijn er gewoon niet. Geen goede zaak dus, maar langzaam lukt het wel; Daarbij heb ik diverse voorbeelden maar soms is er niet uit te komen. Bijvoorbeeld: als je de kabelboom rechtsvoor neemt, beginnen tussen de achterkant motorblok en zo rechtsom richting koplamp... bij het schutbord komt er een rood snoertje uit de kabelboom, Waar moet die op? even later een groen, onder de verdeler (ongeveer) zit een grijs snoertje en nog wat later zit een snoertje met een extra bescherming erop plus een haaks stekkertje, zo'n stekkertje als dat op de hoofdremcil. zit, dan krijg je allerlei snoertjes die op de dynamo zitten en dan nog een met zo'n haaks stekkertje; ik denk dat die op de thermo-schakelaar in de radiateur moet. De rest naar de koplamp is duidelijk.
Zoals gezegd heb ik wel wat voorbeelden staan maar geen andere Alpine maar een met een R19 motor, een half gedemonteerde F6 en een GTL die weer helemaal anders is. Mijn eigen GTL plus die rooie van mij waren er niet dus die kon ik niet kijken. We hebben nog een F6 maar die staat ook ergens anders...
en effe zoeken waar dat stomme boek gebleven is waar alles in staat; hopelijk heb ik het niet uitgeleend want ik zou het niet meer weten wie dat zou hebben... Haynes heb ik al gevonden maar Kluwer heb ik ook ergens...
kan me iemand vertellen waar ik die resp. rooie, groen, grijs en die met het kabelschoentje op moeten?

Ook de aansluiting van de carburateur is frotwerk; nog niet duidelijk hoe het allemaal gezeten heeft maar zoals gezegd zal het wel lukken...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Kabelboom

Bericht: # 161800Bericht Bertje »

In de Kluwer staan ook kleurcodes bij de kabels. Niet alle kabels zitten bij alle auto's aangesloten; de kabelboom is uitgebreider dan nodig is. Denk bijv aan voorbereiding op achteruitrijverlichting, die lang niet op alle viertjes zit. Kabelboom van F6 en GTL zijn trouwens niet echt verschillend (waarom zou dat anders zijn?), dus je kunt prima afkijken. Denk dat het bouwjaar meer invloed heeft op eventuele verschillende dan of het berline of bestel is.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
JOVE
Berichten: 93
Lid geworden op: wo nov 16, 2016 2:33 pm
Locatie: Oostende

Re: Kabelboom

Bericht: # 163769Bericht JOVE »

Bertje schreef:In de Kluwer staan ook kleurcodes bij de kabels. Niet alle kabels zitten bij alle auto's aangesloten; de kabelboom is uitgebreider dan nodig is. Denk bijv aan voorbereiding op achteruitrijverlichting, die lang niet op alle viertjes zit. Kabelboom van F6 en GTL zijn trouwens niet echt verschillend (waarom zou dat anders zijn?), dus je kunt prima afkijken. Denk dat het bouwjaar meer invloed heeft op eventuele verschillende dan of het berline of bestel is.
Waar kan men die Kluwer vinden? Ik zit met soortgelijke problemen :(
Renault 4 - Rodeo 5 -Solex 2200-3800-5000
Plaats reactie