Dashboardverlichting weigert...

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161445Bericht Bertje »

Ok, dat klinkt plausibel.

En wat ontluchten betreft: ik heb tot nu toe 3 viertjes body off gerestaureerd, daarbij ook nieuwe remleidingen geplaatst. Tot nu toe steeds op die manier alles goed ontlucht gekregen.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161447Bericht Elleirim »

Ok, dus de auto omhoog aan de linkerkant, dan een steen of blok onder de band en dan de krik laten zakken?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161448Bericht Bertje »

Jep. Of met een houtje ertussen de wieldraagarm zelf direct omhoog krikken.

Ik weet trouwens niet of jouw rembekrachtiger misschien nog roet in het eten strooit hier; met zo'n ding heb ik geen ervaring.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161449Bericht Elleirim »

Dank je wel Bertje, zodra de straat droog is :o ga ik weer een poging doen
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161450Bericht Elleirim »

Beste mensen, de remmen zijn nu echt in orde!

Wat betreft de dashboard verlichting, die werkt ook perfect :D

Alleen werkt nu ineens de benzinemeter niet meer :( , die deed het prima.....iemand een idee? Ik heb het draadje wat origineel naar de dashboardverlichting liep doorgeknipt en gedeeltelijk weer gebruikt om de nieuwe draad uit de zekeringkast op aan te sluiten, maar dat heeft niets met de benzinemeter van doen :-?


Is er overigens ergens een elektrisch schema te vinden?
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161460Bericht Bertje »

Vertel even hoe je je remmen hebt gefixt, dan leren wij daar ook weer iets van. Vertel ik je daarna waar je het probleem met de benzinemeter kunt zoeken :D
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161463Bericht Elleirim »

:D , dat is een goede!
Ok, ik ben eerst gaan meten wat hoe ver de pen uit de rembooster stak, dit was 8mm,vervolgens de diepte tov van de HRC aanslag gemeten, dit bleek 11mm te zijn, daar was dus winst te halen.
Bij het pedaal heb ik vervolgens de pen wat verder uitgedraaid, eerst te ver, vervolgens wat teruggesteld.
Toen bleek het pedaal eindelijk een beetje omhoog te komen....vervolgens de truc met het linker achterwiel op een stoep gereden en de boel voor de 30e keer ontlucht en nu eindelijk een hoog èn hard pedaal, en hij remt nu gemakkelijk en goed :lol:

Bij toeval kwam ik vanmorgen iets tegen op deze site over een restrictor in de slang van de carb naar de kleppendeksel, daar zat niets in, heb dus even een stukje rond kunststof op maat gedraaid en er een 1,5mm gaatje in geboord, ook weer opgelost.
Nu ben ik bezig met de ontsteking op tijd te zetten, eerst de punten op 0,4 gezet (ook vast nieuwe besteld net)
Gisteravond heb ik het streepje op het vliegwiel gezocht èn gevonden en wit gemaakt met een kwastje, straks met de stroboscoop op tijd zetten...moet het vacuumslangetje daarvoor los? En moet ik afstellen bij stationair op het middelste streepje?

Heb ik nu een antwoord verdiend op de benzinemeter :wink:
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161470Bericht Elleirim »

Dashboard maar weer eens losgehaald....en de stekkers die aan 2 kanten een beetje spanning moeten hebben, die heb ik van achter af wat uitgebogen,waardoor ze weer wat klemmen....en de benzinemeter doethet weer :D

Nu heb ik tijdens de montage gezien dat het acculampje brandde, maar die is er weer mee gestopt, en ook het blauwe groot licht lampje doet niets.....is 1 van de 2 of beide een reden om de auto af te keuren? Nee toch?
Tweety
Berichten: 2068
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161471Bericht Tweety »

jaaaa... grootlichtlampje is wel afkeur... moet toch weer uit mekaar, die connectors zijn problematisch, ik trok heel snel het koper van het plastic, kijk toch maar even goed (heb er toen dunne koperdraadjes om het hoekje op gesoldeerd)
Elleirim
Berichten: 162
Lid geworden op: zo feb 02, 2014 5:14 pm

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161474Bericht Elleirim »

Het plaatic of de koperen strips zijn niet eens het probleem. Maar wel de stekkers die in de kunststof blokken zijn gedrukt......het moeten zeg maar 2 boogjes zijn die elkaar in het midden raken om zo ten eerste goed contact te maken en ten tweede zichzelf vast te houden......tijdens het uitbuigen braken er 2 af, toen had ik echt een probleem.....totdat ik wat schuurpapier pakte, de afgebroken puntjes licht opgeschuurd en vervolgens weer aan elkaar gesoldeerd en het zit nu weer, ook het blauwe lampje werkt weer.

Het mooiste zou zijn om een keer hele nieuwe stekkerblokken te scoren..maar ja, als het eenmaal werkt :roll:
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5134
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: Dashboardverlichting weigert...

Bericht: # 161479Bericht Bertje »

OK, het remmen ontluchten ging bij jou dus mis op een verkeerde procedure (linker achterwiel niet (voldoede) omhoog) in combinatie met een niet helemaal goed afgestelde HRC. Voor zo ver eigenlijk niks nieuws onder de zon.

En haha, inderdaad heb je nu je antwoord op de benzinemetervraag verdient! Vaak is het het stekkertje waarmee het kabeltje dat vanuit de tank komt zit aangesloten op de kabelboom, ter hoogte van de linker draagbalk van de laadvloer. Maar goed, bij jou zat het dus in de dashboardaansluitingen. Die schuifstekkers zijn gewoon niet bedoeld om heel vaak los en vast te maken.
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Plaats reactie