Lekstroom in de Femsa dynamo
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Re: Lekstroom in de Femsa dynamo
De dikke groen gaat naar het contactslot (24 V_6)
Re: Lekstroom in de Femsa dynamo
Kom er met het schema ook niet uit.
Op de meeste zekeringen meet ik 12 volt, ook als hij van contact staat. Het proeflampje gaat op deze zekeringen echter niet branden. Ben te weinig electricien om dit te begrijpen.
Kan de lekspanning dus niet localiseren.
Op de meeste zekeringen meet ik 12 volt, ook als hij van contact staat. Het proeflampje gaat op deze zekeringen echter niet branden. Ben te weinig electricien om dit te begrijpen.
Kan de lekspanning dus niet localiseren.
Re: Lekstroom in de Femsa dynamo
Is er soms ergens een schakel relais gemonteerd?
Om bv de radiator fan zelf te bedienen, en dan voor contact aangesloten?
Lebbert wel langzaam je accu leeg!
Ik heb een aanhanger achteruitrijlamp via een relais aangesloten, op hetzelfde relais, dus dezelfde draad zit ook een forse lamp in de bagage ruimte aangesloten.
Op de beide lampen zit ook een schakelaar, dus de lampen uit kan toch de relais, ook inschakelbaar, toch ingeschakeld blijven.
Relais wel eens vergeten uit te schakelen, na verloop van tijd wel accu leeg.
gr.Jan.
Om bv de radiator fan zelf te bedienen, en dan voor contact aangesloten?
Lebbert wel langzaam je accu leeg!
Ik heb een aanhanger achteruitrijlamp via een relais aangesloten, op hetzelfde relais, dus dezelfde draad zit ook een forse lamp in de bagage ruimte aangesloten.
Op de beide lampen zit ook een schakelaar, dus de lampen uit kan toch de relais, ook inschakelbaar, toch ingeschakeld blijven.
Relais wel eens vergeten uit te schakelen, na verloop van tijd wel accu leeg.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Re: Lekstroom in de Femsa dynamo
Dan heb je 't relais verkeerd om gemonteerd ! 'k zou een koelfan schakelaar bovendien altijd geschalde plus nemen.