Lekstroom in de Femsa dynamo

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Lekstroom in de Femsa dynamo

Bericht: # 159651Bericht Tweety »

De dikke groen gaat naar het contactslot (24 V_6)
Peu404
Berichten: 72
Lid geworden op: zo feb 12, 2012 11:02 am
Locatie: Tegelen

Re: Lekstroom in de Femsa dynamo

Bericht: # 159654Bericht Peu404 »

Kom er met het schema ook niet uit.
Op de meeste zekeringen meet ik 12 volt, ook als hij van contact staat. Het proeflampje gaat op deze zekeringen echter niet branden. Ben te weinig electricien om dit te begrijpen.
Kan de lekspanning dus niet localiseren.
deutz
Berichten: 1776
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 11:34 pm
Locatie: zaltbommel

Re: Lekstroom in de Femsa dynamo

Bericht: # 159662Bericht deutz »

Is er soms ergens een schakel relais gemonteerd?
Om bv de radiator fan zelf te bedienen, en dan voor contact aangesloten?
Lebbert wel langzaam je accu leeg!
Ik heb een aanhanger achteruitrijlamp via een relais aangesloten, op hetzelfde relais, dus dezelfde draad zit ook een forse lamp in de bagage ruimte aangesloten.
Op de beide lampen zit ook een schakelaar, dus de lampen uit kan toch de relais, ook inschakelbaar, toch ingeschakeld blijven.
Relais wel eens vergeten uit te schakelen, na verloop van tijd wel accu leeg.
gr.Jan.
niet geschoten is altijd mis!
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: Lekstroom in de Femsa dynamo

Bericht: # 159673Bericht Tweety »

Dan heb je 't relais verkeerd om gemonteerd ! 'k zou een koelfan schakelaar bovendien altijd geschalde plus nemen.
Plaats reactie