STARTMOTOR

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Joep Langeveld
Berichten: 7
Lid geworden op: ma okt 20, 2014 8:57 pm
Locatie: HILLEGOM

STARTMOTOR

Bericht: # 156393Bericht Joep Langeveld »

Beste R4-liefhebbers,
Mijn naam is Joep langeveld, ik heb een huisje in Frankrijk sinds 2003.En inderdaad, er stond een Renault 4 in een schuurtje bij de buurvrouw.Zij reed er al jaren niet meer mee, maar elk jaar ging ik een paar keer door een kier in de deur naar de auto kijken. Tot zij in een verzorgingshuis werd opgenomen en ik de auto via haar dochter kon kopen, maar niet nadat zij eerst de auto had laten keuren en nieuwe accu, banden, bougies, filters, olie enz had laten aanbrengen.
Het is een GTL Clan uit 1990, een deukje in het voorspatbord, en een paar uitsteeksels uit de leuning van de voorstoelen, maar zeer gaaf, zonder roest.Nu heb ik problemen met de startmoter, le démarreur.
Ik hoor een klik, maar dat is dan ook alles, bij nog een keer starten zelfs geen klik meer.
Als ik dan de startmotor met de hamer een tik heb gegeven, weer een klik bij het starten,en daarna weer niets.Bij het starten groot licht aan, en dan zie ik geen vermindering van de lichtsterkte.
Ik heb natuurlijk jullie hele forum doorgenomen , maar blijf toch zitten met enkele vragen:
-ik heb vanuit Nederland een nieuwe startmotor ( 60,- ) bij Mister Auto en een spruitstukpakking meegenomen.
- moet het spruitstuk verwijderd worden, ik zie 6 bouten, onderaan nog twee? hoe kom ik daarbij?
Moet de carburateur los, dus ook kabels en leidingen?Moet ook de stuurstang los?
kneul0
Berichten: 150
Lid geworden op: zo jul 04, 2010 12:01 pm
Locatie: spijkenisse

Re: STARTMOTOR

Bericht: # 156395Bericht kneul0 »

Hoi

Ik heb precies hetzelfde gehad bij mijn clan.

Ik heb alleen de stuurstang los gehad om de startmotor te wisselen het is effe prutsen want je ziet weinig en kan er lastig bij maar het lukt wel.
Je kan hem er op 1 manier uitdraaien als hij los is dat is gewoon proberen tot hij ertussen door gaat.

Bij 1 boutje moest mijn vrouw helpen de bout van boven af tegen houden en ik van onder de auto vandaan het moertje los draaien.

Succes met sleutelen

Groet leon
Tweety
Berichten: 2071
Lid geworden op: zo feb 22, 2009 12:31 am

Re: STARTMOTOR

Bericht: # 156402Bericht Tweety »

nieuwe startmotor voor 60 Euro !? wauw das niet duur (statiegeld is meestal al 30,-) je hoeft het spruitstuk niet los te halen om de startmotor te verwijderen, maar als je hier op het forum zoekt moet je aardig wat topics kunnen vinden over het hoe en wat.
Gebruikersavatar
jeffr4
Berichten: 2309
Lid geworden op: zo aug 23, 2009 11:51 pm
Contacteer:

Re: STARTMOTOR

Bericht: # 156403Bericht jeffr4 »

Link naar la4ldesylvie :

http://www.la4ldesylvie.fr/index.php?op ... &Itemid=69" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Okido
Berichten: 946
Lid geworden op: zo apr 30, 2006 10:09 pm
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Re: STARTMOTOR

Bericht: # 156404Bericht Okido »

Als de auto lang stil heeft gestaan, is het helemaal niet verkeerd het spruitstuk te verwijderen. Dan kunnen namelijk meteen de pakkingen worden vernieuwd. Ik zou ook meteen de carburateur schoonmaken.

De onderste twee moeren van het spruitstuk haal je los met een imbussleutel (clef allen).

Succes, Ido
Super 5 1.7 Turbo
Rodeo 6 1.4 Turbo
Twingo III 1.0
Twingo I 1.2
Gebruikersavatar
Bertje
Berichten: 5166
Lid geworden op: wo mei 27, 2009 12:47 am
Locatie: Eindhoven

Re: STARTMOTOR

Bericht: # 156443Bericht Bertje »

Bedoel je niet pijpsleutel?
Wie het kleine niet leert doet het grote verkeerd
Gebruikersavatar
ervaar.R4
Berichten: 462
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 2:02 pm

Re: STARTMOTOR

Bericht: # 156445Bericht ervaar.R4 »

Afbeelding

inbus 8 / pijpsleutel 13

Jullie hebben allebei gelijk :D...
Wie het kleine niet eert, ...koopt geen pony, ...maar 'n peerd...
SanderRenault4
Berichten: 362
Lid geworden op: za jan 25, 2014 12:44 am

Re: STARTMOTOR

Bericht: # 156493Bericht SanderRenault4 »

hoe is het afgelopen met de startmotor van mister auto?
ik wil er ook een bestellen
mvg sander
Plaats reactie